نوشته شده توسط : طراحی سایت

آیا در جستجوی قالب های آماده و با کیفیت هستید؟ قالب های زیر لیست جدیدی از قالب های دو بعدی و جدید می باشد. برای یافتن قالب های آماده وب سایت به  TemplateMonster.com یا Themeforest.net مراجعه نمایید. برای خرید و یا اجرای هر یک از این قالب ها با طراحی سایت دارکوب تماس حاصل فرمایید. این قالب ها به صورت فلـت، مسطح و یا دو بعدی طراحی گردیده که نوع طراحی جدید می باشد که این قالب ها سازگار با موبایل طراحی گردیده و به اصطلاح به این نوع قالب ها ریسپانسیو می گویند. طراحی سایت سازگار با موبایل امروزه امکان بسیار مهمی در سایت ها می باشد که نمی بایست فراموش گردد.

قالب رستوران سازگار با موبایل جوملا

نرم افزارهای مورد نیاز:
Adobe Photoshop CS+;
Adobe Dreamweaver 8+ (or any php-editor);
For uncompressing a template ZIP package:
WinZip 9+ (Windows);
Stuffit Expander 10+ (Mac);
Joomla! 3.1.1

 

قالب تصاویر WooCommerce سازگار با موبایل

نرم افزارهای مورد نیاز:
Adobe Photoshop CS+;
Apache Server;
For uncompressing a template ZIP package:
WinZip 9+ (Windows);
Stuffit Expander 10+ (Mac);

 

قالب شرکت بازرگانی و تبلیغاتی وردپرس سازگار با موبایل

نرم افزارهای مورد نیاز:
Adobe Photoshop CS+;
Apache Server;
For uncompressing a template ZIP package:
WinZip 9+ (Windows);
Stuffit Expander 10+ (Mac);

 

قالب شرکت نرم افزاری وردپرس سازگار با موبایل

نرم افزارهای مورد نیاز:
Adobe Photoshop CS+;
Apache Server;
For uncompressing a template ZIP package:
WinZip 9+ (Windows);
Stuffit Expander 10+ (Mac);

 

قالب شرکت تجاری وردپرس

نرم افزارهای مورد نیاز:
Adobe Photoshop CS+;
Apache Server;
For uncompressing a template ZIP package:
WinZip 9+ (Windows);
Stuffit Expander 10+ (Mac);

 

قالب شرکت حسابداری Moto CMS

نرم افزارهای مورد نیاز:
For uncompressing a template ZIP package:
WinZip 9+ (Windows);
Stuffit Expander 10+ (Mac)

منبع:

http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت/item/825-flat-templates.html



:: برچسب‌ها: قالب سایت , قالب وب , قالب وب سایت , مسطح , دو بعدی , فلت ,
:: بازدید از این مطلب : 863
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

استفاده از سایت ساز یکی از روش های طراحی سایت می باشد. این در حالی است که بهتر است در صورتی که دانش طراحی و برنامه نویس وی داشته باشید سایت را خودتتان و با توجه به نیازهای وب سایت طراحی نمایید. با استفاده از سایت سازها هر شخصی بدون نیاز به تجربه طراحی و برنامه نویسی سایت قادر به طراحی سایت خواهد بود. در این بخش به شما چند مورد از برترین و محبوب ترین سایت سازها را معرفی می نمایم- تمامی آنها به شما قابلیت ایجاد وب سایت ساده را می دهند اما فقط برخی از آنها به شما قابلیت های پیشرفته تر از قبیل فروشگاه اینترنتی و ... را می دهند.

1. Wix

Wix برای هر سایتی مناسب می باشد, و این سایت ساز برای سایت هایی که در آنها به تعداد زیادی تصاویر استفاده می شود به طور خاص مناسب تر است. این نرم افزار قابلیت دراگ و دراپ دارد و به کاربر امکان انجام تغییرات مورد دلخواه را می دهد. Wix قالب های آماده بسیاری دارد که می توانید از آنها استفاده نموده و یا تغییرات لازم را بر روی آن انجام دهید. سایت ساز قابلیت های بسیاری دارد, بنابراین ممکن است در نگاه اول کار با آن مشکل به نظر آید, اما زمانی که از آن استفاده نمودید, نحوه کار با ابزارهای کاربر پسند آن را خواهید آموخت. امکانات اولیه Wix رایگان می باشد, به مانند امکانات پیشرفته تر ولی این ابزار دارای تبلیغاتی نیز می باشد. در صورتی که قصد دارید تبلیغات حذف شوند, می توانید حساب خود را به پلان های بالاتر ارتقاء دهید.

 

2. Shopify

Shopify در صورتی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را داشته باشید برای شما بهترین گزینه خواهد بود. Shopify برای 14 روز رایگان خواهد بود, و پس از این مدت می بایست هزینه پرداخت نمایید (که رنجی از 29 تا 129 دلار خواهد داشت).

 

3. Homestead

Homestead یک سایت ساز پیشرفته می باشد که دارای قابلیت های بسیاری است . این سایت نیز به صورت مدت زمانی به صورت رایگان ارائه می شود و سپس می بایست نسبت به پرداخت اقدام نمایید.این سایت هزاران قالب دارد و می توانید از امکانات پیشرفته آن به مانند فروشگاه اینترنتی و سایر ابزارهای آن استفاده نمایید.

 

4. Web

و همانطور که از نام آن پیدا است, Web یکی از محبوب ترین ها می باشد. هر چند, محبوبیت آن تنها به دلیل نام نیست بلکه به دلیل امکانات ویژه ای است که به کاربران می دهد. سایت ساز یکی از امکاناتی است که این سایت به شما می دهداین سایت دارای قالب های آماده بسیاری می باشد و تصاویر نیز به شما ارائه می نماید.

 

5. Webs

Webs یکی از قدیمی ترین سایت ساز ها می باشد. احتمالا, امروزه در مقایسه با سایرین زیاد محبوب نیست, اما یکی از بهترین انتخاب ها برای پیاده سازی انواع مختلف سایت ها است. توسط Webs, شما می توانید به راحتی سایت های شرکتی، سازمانی و شخصی پیاده سازی نمایید. به علاوه خدمات رایگان آن این سایت ابزارهای پیشرفته تری نیز دارد که توسط آن می توانید یک سایت حرفه ای طراحی نمایید.

 

 
 
منبع:


:: برچسب‌ها: سایت ساز , طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
 

هم اکنون سال 2013 به پایان رسیده و سال جدید 2014 آغاز شده و می بایست برای این سال جدید آماده بود. با شروع این سال می بایست همه موارد مربوط به این سال را بررسی نماییم. زمان آن رسیده که به 365 روز سال گذشته بنگریم و آن را بررسی نماییم. می بایست به آینده نگاه کرد و برای آن آماده بود و همینطور وب سایت شما نیز می بایست مطابق با نیازهای روز باشد. در این بخش 5 نکته مهم در ارتباط با وب سایت برای سال جدید برای شما بیان می نمایم.

بهینه سازی عناوین و تگ های متا

داشتن رنک بالاتر در موتورهای جستجو به معنای افزایش ترافیک وب سایت می شود و افزایش ترافیک وب سایت باعث رونق کسب و کار می گردد. بهینه سازی صفحات سایت، عناوین و تگ های متا باعث بهتر ایندکس شدن صفحات سایت توسط موتورهای جستجو می شود. این مورد به شما در گرفتن رنگ بهتر در زمینه موضوع مورد نظر کمک می نماید. برای انجام این کار حتما با متخصص سئو مشورت نمایید.

افزایش سرعت وب سایت

سرعت وب سایت (مدت زمانی که کاربر در انتظار لود شدن وب سایت منتظر می ماند) یکی از فاکتورهای می باشد که موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل به سایت شما رنک می دهند. لازم به ذکر نیست سرعت بالای وب سایت برای کاربران وب سایت نیز بسیار مهم می باشند و صفحه وب سایت می بایست کمتر از چند ثانیه لود شود در غیر این صورت و در صورتی که سایت با تاخیر باز شود ممکن است کاربر صفحه وب سایت شما را مشاهده ننماید. با استفاده از ابزار Page Speed Insights گوگل می توانید سرعت وب سایت خود را بسنجید. برای سنجش سرعت وب سایت کافی است آدرس صفحه سایت خود را در باکس مورد نظر درج نموده و گوگل به شما خطاهای وب سایت و هم چنین پیشنهاداتی راجع به بهتر شدن سرعت وب سایت می دهد. این پیشنهادات معمولا شامل کم کردن حجم و تعداد فایل های CSS و JAVASCRIPT و بهینه سازی صفحه HTML می باشد. سرعت سنج گوگل این پیشنهادات را هم برای موبایل و هم برای کامپیوترهای معمولی در دو تب جداگانه می دهد. پس به این صورت می توانید سرعت وب سایت خود را هم در موبایل و هم در کامپیوترهای معمولی بسنجید.

بهینه سازی سایت برای موبایل

با توجه به اینکه در کدام بخش از جهان هستید، کاربران اینترنت به درصدی از موبایل برای مرور اینترنت استفاده می نمایند ( در آمریکا 20% و در هند 60% ). این درصد از کاربران تعداد بسیار زیادی از کاربران را تشکیل می دهد و این تعداد روز به روز در حال افزایش است. در صورتی که سایت شما برای موبایل بهینه سازی نشده باشد شما تعداد قابل توجهی از کاربران خود را از دست خواهید داد و سایتی با پایه ای ضعیف خواهید داشت. سایت خود را در مرورگرهای مختلف موبایل و تبلت بررسی نمایید. با توجه به پیچیدگی وب سایت شما، پیشنهاد می گردد نسخه موبایلی سایت را که مختص برای مرورگرهای موبایل ایجاد گردیده طراحی نمایید. طراحی سایت موبایل به دو روش انجام می پذیرد که روش اول اضافه نمودن کدهای تشخیص موبایل در سایت و اجرا شدن CSS های مربوط به موبایل در هنگام مرور وب سایت توسط موبایل می باشد و روش دوم بررسی و پیاده سازی سایتی با کلیه ابعاد می باشد که در این نوع طراحی سایت در همه رزولوشن های مختلف بررسی می گردد. مرورگرهای موبایل و تبلت ها به دلیل آنکه تصاویر در پیسل های بیشتری استرچ می شوند رزولوشن های درخشانتری دارند و می توانید در مرورگرهای موبایل و تبلت ها تصاویر با پیکسل بالاتری نمایش دهید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

از هر 4 کاربر در اینترنت 3 کاربر از شبکه های احتماعی استفاده می نماید. در صورتی که مطالبی ایجاد ننموده اید که به راحتی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود سال 2014 می بایست این کار را انجام دهید. شما می بایست در سایت خود فیلم, تصویر و مطلب بارگذاری نمایید و کلیدی برای به اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی قرار دهید. می توانید ابزار ShareThis را در تمام مطالب خود استفاده نمایید. استفاده از شبکه های اجتماعی و سیگنال های آن موردی است که برای موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل به عنوان یکی از آیتم های تاثیر گذار رنک سایت تبدیل شده.

تبدیل وب سایت

در صورتی که از جوملا، وردپرس و PHP استفاده نمی نماید زمان آن رسیده که وب سایت خود را بر پایه آن ها طراحی نمایید. استفاده از این سیستم ها به خصوص توسط برندها و سایت های بزرگ رشد چشم گیری داشته و این به آن دلیل است که این سیستم ها مزیت های بسیاری را در مقایسه با سایت های Asp.net ارائه نموده اند. برای طراحی سایت php زمان بسیار کمتری در مقایسه با سایت Asp.net می بایست صرف نمایید. هزینه پیاده سازی سایت توسط php به مراتب پایین تر از asp می باشد و همچنین سایت توسط php در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به asp پیاده سازی می شود. همچنین php بر روی سرورهای ویندوز و لینوکس تقریبا عملکرد یکسانی دارد ولی asp.net فقط سازگار با سرورهای ویندوز می باشد.

 
 
منبع:


:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی , وب سایت , طراحی وب ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

گوگل در سال 2008 معرفی شد در سال 2013 37 درصد از مرور کل کاربران توسط این مرورگر انجام می شود. اکستنشن های بسیاری برای کروم وجود دارد. برخی از این اکستنشن ها برای برنامه نویسان و طراحان وب ایجاد گردیده و کمک بسیار زیادی به آنان می نماید. در زیر برخی از آنها را که با انها آشنا شده ام برای شما لیست می نمایم.

اکستنشن های مورد نیاز طراحان و برنامه نویسان وب

Eye Dropper

این نرم افزار به شما امکان می دهد از وب سایت رنگ انتخاب نمایید.

Palette for Chrome

این اکستنشن پلات های رنگی یک تصویر را نمایش می دهد و در اختیار کاربر می گذارد.

Image Downloader

تمام تصاویر موجود در صفحه وب سایت را نمایش می دهدو به شما قابلیت می دهد تصاویر را دانلود نمایید

TinEye Reverse Image Search

این پلاگین پیدا می نمایید تصویر از کجا بدست آمده و آیا نسخه با رزولوشن بهتری دارد و یا خیر. این اکستنشن برای آنکه بدانید تصاویر در اصل در کجا ایجاد شده اند مناسب است.

ruul. Screen Ruler

تمای موارد موجود در صفحه را توسط این اکستنشن می توانید سایز بزنید.

Tape

توسط این پلاگین مکان و اندازه کلیه المان های موجود در صفحه را می توانید داشته باشید.

WhatFont

بهترین روش برای پیدا کردن فونت های وب سایت. فونت ها را تنها با حرکت موس خود بر روی نوشته مورد نظر می توانید بیابید. این نرم افزار همچنین از وب فونت ها پشتیبانی می نماید.

Screen Capture

یک ناحیه از سایت و یا یک تب را به صورت یک تصویر png برای شما ذخیره می نماید. همچنین قبل از ذخیره سازی تصویر می توانید تصویر مورد نظر را ویرایش نمایید.

Stylebot

Stylebot به شما امکان می دهد ظاهر هر وب سایتی را تغییر دهید. می توانید المان را انتخاب نمایید و تغییرات لازم را در المان انجام دهید. می توانید سایز فونت را تغییر دهید, رنگ ها, مارجین, نمایش و غیره. همچنین کاربران حرفه ای تر می توانند به صورت دستی کد css بنویسند.

Pixlr Editor

Pixlr به شما امکان ویرایش تصاویر را بدون دانلود کردن به شما می دهد. نرم افزار دارای امکانات بسیاری می باشد که مختص نرم افزارهای نصب شده بر روی کامپیوتر می باشد. با استفاده از این اکستنشن می توانید هر تصویری را در صفحه وب سایت ویرایش نمایید.

IE Tab

نمایش صفحه وب سایت توسط مرورگر اینترنت اکسپلورر در محیط کروم.

Resolution Test

یک اکستنشن برای تست صفحه وب سایت در سایزهای مختلف مرورگر. همچنین می توانید سایزهای مختلف را تعریف نمایید.

Web Developer

Web Developer اکستنشنی با قابلیت های بسیار است که با شما امکانات فراوانی را به عنوان توسعه دهنده وب می دهد. این نرم افزار برای برنامه نویسان وب بسیار عالی است. این نرم افزار در فایرفاکس نیز موجود است.

QrURL

هر آدرس سایت را می توانید به کد QR تبدیل نمایید و در هر محیط فیزیکی که خواستید می توانید استفاده نمایید.

Pendule

ابزار پیشرفته توسعه دهندگان وب برای مرورگر کروم.

HTML Validator

این ابزار کد html صفحه ای از سایت که در آن هستید را اعتبارسنجی می نماید. همچنین می توانید تصمیم بگیرید نتایج را در یک پنجره مشاهده نمایید و یا به صفحه نتایج W3C بروید.

Check My Links

این اکستنش کلیه لینک های موجود در صفحه را بررسی می نماید و لینک هایی که به صفحه ای متصل نیستند را به شما اعلام می نماید. برای بررسی مشکلات وب سایت عالی است و بهتر است پس از هر به روز رسانی سایت توسط این نرم افزار چک شود.

BuiltWith Technology Profiler

این اکستنشن به شما امکان می دهد بررسی نمایید که سایت توسط چه تکنولوژی های ایجاد شده. با دانشتن تکنولوژی بکار رفته در سایر سایت ها خواهید توانست از آن تکنولوژی ها در طراحی سایت خود استفاده نمایید.

Quickrr Productivity Kit

یک ابزار بسیار کارامد که بسیاری را نیازهای شما را جوابگو خواهد بود. این پلاگین برنامه های به مانند: مترجم, دیکشنری, ماشین حساب, زمان بندی, نوت پد, تقویم, ساعت, تبدیل واحد ها, تایمر و غیره دارد.

AppJump App Launcher and Organizer

ابزاری برای دسترسی آسان به برنامه ها از طریق تولبار صفحه.

Save my Tabs

توسط این اکستنش می توانید کلیه تب های مرورگر را به علاقه مندی خود اضافه نمایید

Alexa Traffic Rank

این ابزار رنک الکسای هر سایت را در بالای صفحه اعلام می نماید. این اکستنشن همچنین رنک الکسای وب سایت ها را در نتیجه جستجوی گوگل نمایش می دهد.

SEO for Chrome

این ابزار به شما امکان می دهد رنک سئو سایت خود را در سایت های مختلف بررسی نمایید. به شما امکانات بسیاری برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو نظیر بررسی کلمات کلیدی، بررسی رنکینگ سایت و .... می دهد.

WordPress Stats

آمار سایت بلاگ خود را می توانید در این اکستنش مشاهده نمایید. به شما اطلاعات آماری بسیاری در مورد وب سایت می دهد بدون اینکه نیاز داشته باشید وارد کنترل پنل خود شوید.

Domain Availability Checker

این اکستنشن به شما امکان بررسی جستجوی نام دامنه را در تولبار می دهد اینکه آیا دامنه آزاد می باشد و یا خیر و همچنین اطلاعات مالکیتی دامنه

Theme Sniffer

قالب جوملا و وردپرس سایت را که در حالت رویت آن هستید به شما اعلام می نماید.

Forget Me

همه چیز را در مورد یک سایت پاک می نماید – انگار که سایت مورد نظر توسط کامپیوتر شما تا کنون مشاهده نشده.

 

 منبع:

http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت/item/722-اکستنشن-های-گوگل-کروم-برای-طراحان-و-برنامه-نویسان-وب-سایت.html



:: برچسب‌ها: وب سایت , طراحان وب , طراحان سایت , طراح وب , کروم ,
:: بازدید از این مطلب : 592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

بهینه سازی سایت های تک صفحه ای مدرن در موتورهای جستجو بسیار مهم می باشد. زمانی که موتورهای جستجو نظیر گوگل وب سایتی را ایندکس می نمایند، جاوا اسکریپت سایت را اجرا نمی نمایند. این نشاندهنده آن است که سایت های تک صفحه ای که توسط جاوا اسکریپت پیاده سازی می شوند به خوبی سایت های قدیمی که برای هر موردی یک صفحه داشتند ایندکس نمی شوند.نبودن در گوگل به معنای مرگ یک شغل می باشد، چیزی که به ثبت سایت های تک صفحه ای پیش می آید.

هر چند سایت های تک صفحه ای نسبت به سایت های قدیمی مزیتی نیز دارند زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو این مورد را تشخیص می دهند. آن ها همچنین مکانیسمی برای ایندکس کردن چنین سایت های دارند. در این مقاله بر گوگل تمرکز خواهم نمود. اما سایر موتورهای جستجو نیز از این قاعده پیروی می نمایند.

گوگل چگونه سایت های تک صفحه ای را ایندکس می نماید

زمانی که گوگل سایت های طراحی شده به سبک قدیمی را ایندکس می نماید، در ابتدا صفحه اصلی وب سایت را می یابد. پس از اتمام این مرحله صفحات داخلی سایت را که متصل به صفحه اصلی سایت می باشد را می یابد. سپس صفحات داخلی تر سایت ایندکس می شوند. زمانی که گوگل سایت های تک صفحه ای مرور می نماید تنها موردی که مشاهده می نماید یک تگ خالی می باشد. خوشبختانه گوگل و سایر موتورهای جستجو روشی دارند که به توسعه دهندگان وب این امکان را می دهند که سایت های خود را حتی بهتر از سایت های معمولی در موتورهای جستجو معرفی نمایند.

چگونه یک سایت تک صفحه ای را قابل جستجو در موتورهای جستجو نماییم

اولین موردی که می بایست بدانید آن است که سرور شما متوجه آن می شود که بازدید کننده از سایت یک موتور جستجو است و یا یک کاربر عادی. زمانی که کاربر عادی سایت را مشاهده می نماید همه چیز به صورت عادی به کاربر نمایش داده می شود اما زمانی که یک موتور جستجو سایت را مشاهده می نماید می بایست مطلب بهینه سازی شده به موتور جستجو نمایش داده شود.

چیزی که برای موتور جستجو مهم می باشد، متون و تصاویر سایت و لینک های آن می باشد و بقیع موارد به مانند کدهای css و جاوا اسکریپت لزومی برای بودن در صفحه ندارند. تصویر زیر تمایز نمایش سایت به موتور جستجو و کاربر عادی را نمایش می دهد.

 

بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو

وب سایت های تک صفحه ای توسط هش تگ ها (#!) به محتوای خود لینک می شوند، که توسط کاربران عادی مرور نمی شوند. به عنوان مثال لینک سایت تک صفحه ای ما چیزی است شبیه به این /index.htm#!page=user:id,123 که زمانی که جستجو گر سایت را مشاهده می نماید کاراکتر #! را می شناسد و فرض می نماید آدرس سایت  /index.htm?_escaped_fragment_=page=user:id,123 می باشد. این را بدانید که جستجوگر این آدرس را می یابد و انتظار دارد در آن چیزی بیابد. ما می توانیم در سرور توسط جاوا اسکریپت برنامه نویسی نمایم تا به آن آدرس پاسخ داده شود.

صفحه مورد نظر(آدرس دوم) در گوگل ایندکس می گردد، اما زمانی که کاربر بر روی لینک کلیک می نماید به آدرس /index.htm#!page=user:id,123هدایت می شود. این مورد به طراحان وب این امکان را می دهد که صفحه وب سایت خود را برای کاربران و موتورهای جستجو به درستی طراحی نمایند. به جای آنکه صفحه وب سایت هم برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد و هم برای کاربر نمایش درستی داشته باشد، برای هر کدام نوع نمایش مربوط به خود اجرا خواهد گردید.

چگونه مرورگر موتور جستجو را تشخیص دهیم

همانطور که Googlebot اعلام نموده مرورگر گوگل Googlebot/2.1 (+http://www.googlebot.com/bot.html) می باشد. ابزار Node.js می تواند نوع مرورگر را بررسی نماید و زمانی که نتیجه موتور جستجوی گوگل بود، صفحه نمایش طراحی شده برای موتور جستجو نمایش داده شود در غیر این صورت صفحه به صورت نرمال نمایش داده می شود.

طراحی سایت برای موتور جستجو مشکل خواهد بود زیرا ما پیش نمایش از سایت برای موتور جستجو نداریم.، اما گوگل ابزاری برای این کار را معرفی نموده است http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=158587. اما بهترین روش برای تست دنبال کردن آدرس در مرورگر خودمان می باشد. اما گوگل کروم توسط Chrome Developer Tools این امکان را به چند کلیک ساده با شما می دهد:

1. Chrome Developer Tools را با کلیک بر سه خط بالای صفحه سمت راست گوگل کروم کلید Tools و زیر کلید Developer Tools باز نموده.

2. در سمت راست صفحه پایین صفحه کلیدی به مانند چرخ دنده وجود دارد بر روی آن کلیک نمایید.

3. بر روی تب Overrides کلیک نموده و کلید User Agent را روشن نموده و مرورگر مورد نظر خود را انتخاب نمایید. Googlebot به عنوان آیتم پیش فرض نیست در نتیجه other را انتخاب نموده و مرورگر googlebot را در این بخش وارد نمایید.

4. تنظیمات را ثبت نمایید. زمانی که صفحه جدیدی را مرور نمایید صفحه به همان روش که مرورگر موتور جستجو سایت را مشاهده می نماید نمایش داده می شود.

 
 
منبع:


:: برچسب‌ها: طراحی , بهینه سازی سایت , بهینه سازی وب سایت , وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 590
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
ماژول نمایش همزمان تاریخ فارسی، انگلیسی و عربی در سایت. هر تاریخ کلاس css خود را دارد بنابراین قادر خواهید بود نوع نمایش آن را کنترل نمایید. این ماژول در سایت اصلی جوملا تایید شده و توسط طراحی سایت دارکوب نوشته شده.
منبع:


:: برچسب‌ها: جوملا , تاریخ ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

اکثر تب های جوملا به صورت راست به چپ در مرورگر IE 9 مشکل داریم همه تب ها را بررسی کردم بهترین تبی که تو اکسپلورر 9 مشکلی دارد magic tabs می باشد.

منبع:


:: برچسب‌ها: جوملا , تب ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
جهت حذف آدرس اضافه زبان پیش فرض در جوملا ویرایش زیر را در جوملا انجام دهید:
SYSTEM - LANGUAGE FILTER --> Remove URL Language Code
 
 
منبع:


:: برچسب‌ها: جوملا ,
:: بازدید از این مطلب : 663
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
 

ممکن است در زمینه طراحی وب تازه کار باشید و یا آنکه در این زمینه تجربه بسیاری داشته باشید. طراحی وب شغل بسیار جالبی است و بودن در آن تجربه هیجان انگیزی می باشد. مدت بسیاری از دوره های قبل گذشته که طراحی منحصر به پیاده سازی صفحه توسط html و css بود. هم اکنون طراحان وب با استفاده از تکنولوژی های مرتبط سعی در راه اندازی و پیاده سازی بهترین وب سایت ها را دارند. بسیار ساده لوحانه به نظر می رسد که با داشتن دانش ابتدایی در زمینه HTML5, CSS3, PHP, MySQL, JavaScript و jQuery خواهید توانست در این رشته خلاقانه عمل نمایید و وب سایت هایی را پیاده سازی نمایید که در واقع بازده مناسبی داشته باشند.

برای ارتقاء طراحی وب موارد زیر به شما کمک خواهد کرد.

بررسی و تحقیق

همیشه از خودتان درک درستی داشته باشید. آیا یک طراح خوب و یا عالی هستید؟ برای عالی بودن سطح دانش و اطلاعات انتها ندارد. همیشه سعی در ایجاد موارد جدید نمایید و از پیچیدگی ها نهراسید. خلاقانه عمل نمایید و در همین زمان ها به موارد مطلوبی خواهید رسید.

یادگیری می بایست جزو اعمال روزانه شما باشد

وب پیوسته در حال تغییر است و دائما موارد و تکنولوژی های جدیدی ارائه می شود. می بایست به روز باشید و خود را در جریان دانش روز دنیا قرار دهید. به عنوان طراح و یا برنامه نویس وب سایت می بایست در زمینه کاری خود مطالعه منظم داشته باشید و برای عالی بودن تلاش نمایید.

خلاقانه عمل نمایید

در صورتی که تا کنون پروژه ای انجام نداده اید و یا اینکه پروژه های طراحی وب بسیاری توسط شما به انجام رسیده باشد سعی نمایید در پروژه های خود از خلاقیت خود استفاده نمایید. استفاده از خلاقیت شما است که شما را عالی می سازد. دست به ابتکار بزنید و رشد کنید.

همکاری نمایید و رشد کنید

به تنهایی موفق نخواهید بود. همکاری با سایرین به شما افکار جدید می دهد. با همکاری می توانید کار خود را متعادل نمایید، از دانش سایرین استفاده نمایید، پروژه های بیشتری بگیرید و در کسب و کار خود موفق تر باشید.

خودتان را با چالش بکشید

از تکنولوژی های جدید استفاده نمایید و یک پروژه را از پایه طراحی نمایید. به جنبه ها و نیازهای یک پروژه فکر نمایید و آن را بر روی کاغذ پیاده سازی نمایید. انجام این کار ذهن خلاقانه شما را فعال می سازد.

جنبه های جدید را در نظر بگیرید

کاربرانی که هم اکنون وب را از طریق موبایل در حال مرور هستند به سرعت در حال گسترش هستند و وب سایت ها نیاز به آن دارند که در مرورگرهای وب به خوبی نمایش داده شوند. این یکی از جنبه های جدید وب می باشد که می بایست خود را با آن و سایر گرایش های جدید وب سازگار نمایید.

از همه جا ایده بگیرید

در طراحی وب می توانید از هر چیزی ایده بگیرید و آن ایده را در طراحی خود استفاده نمایید. اطراف خود را بهتر بنگرید زیرا از هر چیزی پیرامون خود می توانید ایده بگیرید و از ایده های خود می توانید نتایج خلاقانه ای بگیرید.

 منبع:

http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت/item/821-perfect-web-design.html



:: برچسب‌ها: طراحی وب ,
:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

فایل مورد نظر را باز نموده: administrator\components\com_users\models\forms\user.xml برای اضافه کردن فیلدی مثلا با نام موبایل کد زیر را اضافه نمایید:

< field name="mobile" type="text" class="inputbox" description="Mobile" label="Mobile" required="false" size="30" />

فیلد مورد نظر را در دیتابیس جوملای خود جدول users نیز اضافه نمایید

منبع:


:: برچسب‌ها: جوملا ,
:: بازدید از این مطلب : 743
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
 

در جهانی ایده آل تمامی صفحات وب سایت می بایست محتوای مطالب مفید و مورد نیاز کاربران باشند که نیاز جستجو شده کاربر را ارضاء نماید. متاسفانه روش های سیاهی برای بالا بردن رنک صفحات سایت در موتورهای جستجو وجود دارد. زمانی که صفحات وب سایت را طراحی می نمایید تک تم صفحات سایت را با کیفیت بالا و برای موضوع مورد نظر صفحه طراحی نمایید. در صورتی که این کار را به درستی انجام دهید کاربران خود را به صفحه ای هدایت نموده اید که به آن نیاز خواهند داشت. پس چه زمانی با گوگل دچار مشکل می شویم و دچار مجازات های گوگل می شویم. در زیر چند مورد آن را برای شما بیان نموه ام:

محتوای تکراری، محتوای اسپمی / Duplicate, Spam Content

گوگل به دو صفحه وب سایت با محتوای تکراری علاقه ای ندارد و به خصوص زمانی که محتوا از سایت دیگری کپی شده باشد و یا اینکه محتوا اسپمی باشد. در صورتی که وب سایت شما دارای صفحات با محتوای یکسان می باشد از تگ rel=”canonical” در صفحات کپی صفحه اصلی استفاده نمایید و آن را به صفحه اصلی لینک دهید.این مورد به گوگل نسخه اصلی مطلب را نمایش می دهد.

استفاده بسیار از کلمات کلیدی / Keyword Stuffing

هرگز در صفحات سایت خود از کلمات کلیدی غیر مرتبط استفاده ننمایید و همچنین از یک کلمه کلیدی بیش از حد طبیعی استفاده نکنید زیرا انجام این موارد سایت را درگیر مجازات های گوگل خواهد نمود.

خرید لینک / Link Schemes

از خرید لینک در سایت های دیگر و مخصوصا سایت هایی که نمی دانید موضوع آن ها چه هستند خودداری نمایید. زیرا این کار باعث مجازات شدن در گوگل می شود. برای آنکه صفحات سایت مناسب سئو داشته باشد بهتر است لینک مطلب خود را در سایت های و صفحات مرتبط قرار دهید.

نمایش محتوای مختلف برای موتور جستجو و کاربر / Cloaking

همیشه محتوای یکسانی را به کاربر و موتور جستجو نمایش دهید. هرگز مطالب خود را در سایت مخفی ننمایید. این مورد حتی باعث خارج شدن سایت از نتیجه های جستجوی گوگل می شود.

لود سنگین صفحات

پایین بودن سرعت صفحات وب سایت فقط باعث آزار کاربران نخواهد شد بلکه در صورتی که سایت شما به صورت طبیعی و با سرعت مناسب لود نشود ممکن است گوگل شما را جریمه نماید. صفحات سایت خود را در موبایل و کامپیوتر بررسی نمایید تا سرعت مناسبی داشته باشند. در صورت نیاز می توانید از سرعت سنج گوگل استفاده نمایید و این ابزار مشکلات وب سایت شما را مشخص می نماید. طراحی سایت دارکوب وب سایت های طراحی شده را در حد 80 درصد به بالا سرعت سنج گوگل طراحی می نماید.

بهترین روش، کیفیت محتوا

موارد دیگری از مجازات های گوگل وجود دارند که در این مقاله به آنها پرداخت نشده. در صورتی که در سایت خود مطالب مفید و مورد نیاز مرتبط با کاربران و مشتریان خود را ایجاد نمایید گوگل رتبه سایت شما را بالا می برد، پس بنابراین بهترین روش برای گرفتن رنکینگ در موتورهای جستجو ایجاد مطالب با کیفیت در سایت است.

همیشه قانون گوگل را در نظر داشته باشید که تمرکز اصلی آن بر ارائه محتوای مفید به کاربران در زیمنه جستجو انجام شده توسط آنان می باشد. تمام روش هایی که از این کار گوگل جلوگیری نماید منجر به مجازات های و جریمه های گوگل می شود.

 
 
منبع:


:: برچسب‌ها: گوگل , سئو سایت , سئو , وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

در صورتی که قصد طراحی سایت شبکه اجتماعی را دارید وردپرس نرم افزار بسیار مناسبی برای ساخت سایت شبکه اجتماعی می باشد. برای انجام این کار کافی است نرم افزار وردپرس را از سایت http://wordpress.org دانلود نموده و بر روی هاست خود بارگذاری نمایید. سه پلاگین برای راه اندازی شبکه اجتماعی بر روی وردپرس موجود است که نام آنها به ترتیت محبوبیت BuddyPress، WP Symposium، WP Mingle می باشد. برای نصب آنها بر روی وردپرس کافی است نرم افزار مورد نظر را از سایت مورد نظر دانلود نموده و بر روی وب سایت ورد پرس خود نصب نمایید. آدرس سایت ها جهت دانلود پلاگین های شبکه اجتماعی وردپرس در زیر آماده:
http://wordpress.org/extend/plugins/buddypress/
http://wordpress.org/plugins/wp-symposium/
http://wordpress.org/plugins/mingle/
پس از نصب نرم افزار مورد نظر کافی است پلاگین مربوط به هر نرم افزار را در سیستم وردپرس خود نصب نمایید که برای این کار کافی است نام نرم افزار مورد نظر را در بخش جستجوی پلاگین وارد نمایید تا نرم افزارهای جانبی آن برای شما لیست شود که پس از لیست پلاگین ها کافی است آن ها را نصب نمایید. در بین سیستم های مدیریت محتوا که شامل جوملا، وردپرس و دروپال می باشد بهترین سیستم مدیریت محتوا جهت طراحی وب سایت با قابلیت شبکه اجتماعی وردپرس می باشد زیرا پلاگین های رایگان بسیاری برای پیاده سازی سایت شبکه اجتماعی دارد. 

 
 
منبع:


:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی وب سایت , وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
 
VirtueMart یکی از کامپوننت های ساخت فروشگاه در جوملا می باشد که دارای امکانات بسیاری می باشد. این فروشگاه ساز بخشی برای ست کردن عنوان صفحه اصلی فروشگاه دارد که در جوملا 2.5 درست کار نمی کند. جهت عوض کردن عنوان صفحه اول فروشگاه ساز راه های بسیاری در آموزشی های مربوط به این کار آمده که همه آن ها را تست نموده ام و روشی که درست کار کرد این روش بود: می بایست فایل view.html.php موجود در فلدر components\com_virtuemart\views\virtuemart را باز نموده و کد زیر را در خط 337 اضافه نمایید:
$document->setTitle("عنوان صفحه مورد نظر شما");
پس از این کد :
if(!empty($error)){
$document->setTitle(JText::_('COM_VIRTUEMART_PRODUCT_NOT_FOUND').JText::sprintf('COM_VIRTUEMART_HOME',$vendor->vendor_store_name));
} else {
$app = JFactory::getApplication();
$menus = $app->getMenu();
$menu = $menus->getActive();
if ($menu) $title = $menu->title;
if(empty($title)) $title = JText::sprintf('COM_VIRTUEMART_HOME',$vendor->vendor_store_name);
$document->setTitle($title);
}
 
 
منبع:


:: برچسب‌ها: VirtueMart , فروشگاه ساز , جوملا ,
:: بازدید از این مطلب : 591
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
 

طراحان و برنامه نویسان همیشه در تلاشی برای رفع مشکلات فنی خود در زمینه طراحی وب سایت هستند. فعالیت های آنلاین امروز روز به روز در حال گسترش و افزایش است. شبکه های اجتماعی، فروم ها برای متخصصان در هر زمینه ای بسیار مهم شده اند که این مورد برای طراحان و برنامه نویسان وب بسیار مهم تر می باشد. اکنون عضویت در این بخش ها بسیار مهم تر از قبل می باشد. در صورتی که من طراح و یا برنامه نویس وب باشم و می خواهم در جوامع شغلی خود فعال تر باشم از کجا می بایست شروع نمایم؟

3 مورد از فروم ها برای طراحان و برنامه نویسان وب

رویت یک فروم و عضویت و شرکت در آن روش بسیار مناسبی برای اطلاع یافتن از ایده های سایرین و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی می باشد. شما می توانید با اشخاصی ارتباط برقرار نمایید که مواردی می دانند که شما نمی دانید. فروم ها و تالارهای گفتمان توسط افرادی مدیریت می شوند بنابراین می توانید از صحت مطالب آن تا حدی مطمئن باشید.

در بخش زیر 3 مورد از بهترین فروم ها را برای طراح و برنامه نویسی وب سایت معرفی می نمایم:

  • Forrst. این فروم یک انجمن سنتی و قدیمی نمی باشد, در این انجمن کاربران متخصص بسیاری عضو هستند. تمرکز اصلی برای روی طراحی (که به دسته بندی های مختلفی تقسیم شده) و مرور کد است, و بحث در مورد موضوعات روز می باشد.
  • Stack Overflow. این فروم بسیار جالب می باشد زیرا به خوانندگان این امکان را می دهد در بحث شرکت نمایند بدون آنکه نیاز باشد به سوالی پاسخ دهند و یا سوالی را مطرح نمایید. کاربران می توانند به بهترین پاسخ ارائه شده رتبه دهند, پس بنابراین زمانی که شما در حال رویت پاسخ های سوالات می باشید بهترین پاسخ به عنوان اولین نتیجه نمایش داده می شود. هر کس می تواند سوال بپرسد, هر کس هم می تواند پاسخ دهد, و هر کسی می تواند رای دهد. نیاز به عضویت در سایت نیست, که این قابلیت در انجمن های معمولی موجود نیست.
  • Web Developer. یکی از معروفترین انجمن ها (که در موتورهای جستجو به عنوان اولین نتایج می باشد) و دارای اطلاعات بسیاری می باشد. قبل از ارسال می بایست در سایت ثبت نام نمایید, و می توانید مطمئن باشید سوالات و پاسخ های شما در این فروم بسیار دیده می شود.

3 شخصیت برتر توسعه دهنده وب در شبکه های اجتماعی و چرا می بایست آن ها را دنبال نماییم

در صورتی که به استفاده از شبکه های اجتماعی علاقه ای ندارید این مورد را از دست خواهید داد ولی با دنبال کردن این متخصصان و توسعه دهندگان وب در محیط توئیتر از آنان مطالب جدیدی خواهید آموخت. برخی از این متخصصان در زیر آمده.

  • John Resig. John Resig خالق jquery می باشد, یک برنامه نویسی جاوا اسکریپت, و مولف, و او این تکنولوژی ها را کامل می شناسد. توئیتر او مکان بسیار مناسبی برای دنبال کردن می باشد زیرا مطالب مفیدی را توئیت می نماید. موردی که بسیار جالب می باشد آن است که سوال و جواب هایی رو در شبکه اجتماعی مطرح می نماید تا سایر کاربران بتوانند در بحث شرکت کنند.
  • Gina Trapani. با وجود اینکه این متخصص در حدود 300000 دنبال کننده در توئیتر دارد, مطالب بسیاری را دائما در شبکه های اجتماعی ارسال می نماید. ایشان شخص بسیار تاثیر گذاری در این صنعت می باشند.
  • Eric A. Meyer. من ایشان را دوست دارم زیرا به کلیه سوالات مطرح شده در زمینه html و css پاسخ می دهد و در بحث ها شرکت می نماید. ممکن است که یکی از تاثیر گذارترین افراد نباشد , اما این شخص تسلط بسیاری به این شغل دارد. و این شخص اطلاعات علمی بسیاری دارد, با 22000 توئیت انجام شده می توانیم اعلام نماییم یکی از فعال ترین متخصصان است.

3 مورد از بهترین بلاگ های طراحی و توسعه وب سایت

در زیر به شما 3 مورد از بهترین بلاگ های طراحی و برنامه نویسی وب سایت را معرفی می نمایید که در این سایت ها می توانید مطالب بسیار مفیدی و آخرین تکنیک های روز دنیا را مطالعه نمایید:

  • Smashing Magazine. یکی از محبوب ترین های من و همچنین پر بازدید ترین بلاگ های آموزشی. این بلاگ به صورتی طراحی شده که طراحان و برنامه نویسان به راحتی می توانند مطالب مورد نظر خود را مطالعه نمایند.
  • Scott Hanselman. این بلاگ دارای مطالب بسیار مفیدی می باشد. این شخص تجربیات واقعی خود را در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت با شما اشتراک می گذارد.
  • OXP (One Xtra Pixel). این بلاگ مطالب خود را با کمی طنز ارائه می نماید. و موضوعات آن از موارد پایه تا موارد فنی تر می باشد, اما همیشه در مطالب خود از گرافیک های طنز استفاده می نماید.

بلاگ خبری توسعه دهندگان وب

در این بلاگ ها می توانید مطالب مفید سایر کاربران را مطالعه نمایید و در صورتی که مطلب و مقاله مفید قابل ارائه داشتید آن را ارسال نمایید. در زیر یک مورد را برای شما لیست نموده ام:

  • CSS Drive. این سایت به مانند یک سایت خبری طراحی شده, بنابراین مطالب بسیاری را در مرحله اول مشاهده می نمایید. این سایت ساختار بسیار مناسبی دارد و بنابراین به راحتی می توانید موضوعات مورد نظر خود را بیابید و مطالعه نمایید.

 منبع:

http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت/item/808-web-design-resource.html



:: برچسب‌ها: طراح وب , طراحان وب , طراحان سایت , طراحی وب , طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی , وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 666
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
joomd کامپوننت ایجاد سیستم های کاتالوگی در جوملا می باشد که قابلیت های بسیاری از جمله: * سیستم فیلدهای مخصوص برای هر دسته بندی * سیستم جستجوی اختصاصی با توجه با فیلدهای دسته بندی * قابلیت نمایش لیست و جدول اطلاعات با فیلدهای دلخواه * قابلیت نمایش یک آیتم با فیلدهای دلخواه * قابلیت درج و ویرایش مطالب توسط کاربران این کامپوننت رقیب بسیار مناسبی برای کامپوننت k2 می باشد. توسط این کامپوننت شما قادر خواهید بود یک وبسایت تبلیغاتی ایجاد کرده و محصولات خود را به نمایش بگذارید . از این کامپوننت میتوان بصورت بلاگ با استفاده از کادرها و نوع های اختیاری که میشود ایجاد و استفاده کرد ، و یا میتوان بصورت دایرکتوری استفاده شود .
منبع:


:: برچسب‌ها: جوملا , کاتالوگ ساز , کامپوننت , joomd ,
:: بازدید از این مطلب : 1017
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
 
کامپوننت Community Builder comprofiler یا cb و یا Comprofiler کامپوننتی برای راه اندازی شبکه اجتماعی در جوملا می باشد. این کامپوننت امکانات فراوانی دارد و با پلاگین ها و کامپوننت های بسیاری در جوملا ارتباط برقرار می نماید. این کامپوننت دارای بخش فیلدهای کاربران می باشد که می توانید از طریق آن فیلدهای مورد نیاز کاربران را در زمان ثبت نام تغییر دهید. همچنین دارای بخش مدیریت لیست کاربران می باشد و می توانید لیست کاربران را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید. همچنین این کامپوننت بخشی جهت مدیریت پروفایل کاربران دارد که می توانید بخش پروفایل کابران را تکمیل تر نمایید. پلاگین فارسی این کامپوننت در فایل ضمیمه موجود است دانلود نمایید و در بخش پلاگین های این کامپوننت نصب نمایید.
 
 
منبع:


:: برچسب‌ها: جوملا , شبکه اجتماعی , کامپوننت جوملا ,
:: بازدید از این مطلب : 779
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

در صورتی که قصد ساخت وب سایت به صورت رایگان دارید و می خواهید سایت را خود طراحی نمایید می توانید از منابع زیر جهت طراحی وب سایت خود استفاده نمایید.

12 وب سایت برای ساخت وب سایت به صورت رایگان

  1. Wix یک سایت ساز فلش با نسخه رایگان.
  2. Yola اسانی در استفاده و تعداد زیادی قالب رایگان
  3. Webs.com ساخت وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی
  4. Weebly ساختن سایت آسان
  5. Shopify فروشگاه ساز رایگان، راه اندازی فروشگاه آنلاین به آسانی.
  6. Google Pages ویرایشگر WYSIWYG بر پایه ajax.
  7. Jimdo یک ویرایشگر ساده ajax وب سایت که قابلیت کپی طرح از سایت های دیگر را نیز دارد.
  8. Babyjellybeans ایجاد وب سایت شخصی، خانوادگی و .......
  9. Letseat.at ساخت وب سایت برای رستوران.
  10. SnapPages ساخت وب سایت با قابلیت دراگ و دراپ انواع مختلف ماژول ها در صفحه.
  11. Edicy روش آسان و برتر جهت ساخت و طراحی وب سایت.
  12. Sauropol ساخت بلاگ، صفحات متنی، گالری مدیا و سایر صفحات وب سایت.

5 وب سایت برای یافتن عکس ها و تصاویر رایگان

  1. Dreamstime قسمتی جهت تصاویر رایگان دارد که می توانید تصاویر رایگان با کیفیت را به صورت رایگان دانلود نمایید.
  2. LogoInstant دانلود و دریافت لوگوهای web2 به صورت روزانه و هفتگی.
  3. MorgueFile تصاویر رایگان در موضوعات مختلف.
  4. Scx.hu در حدود نیم میلیون تصویر رایگان دارد.
  5. IconFinder یک موتور جستجو برای یافتن آیکون ها.

بهترین وب سایت ها برای قالب های رایگان سایت

  1. TemplateMo قالب های css و فلش رایگان.
  2. LogoInstant دانلود و دریافت لوگوهای web2 به صورت روزانه و هفتگی.
  3. TemplateYes در حدود 100 قالب رایگان سایت در موضوعات مختلف.
  4. Arcsin.se قالب های وب سایت و وردپرس رایگان.
  5. FreeWebTemplates.com جامعه آنلاین طراحی قالب رایگان.
 
 
منبع:


:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی , وب سایت , طراحی وب , قالب سایت , قالب وب , قالب وب سایت , ساخت وب , ساخت سایت , ساخت وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 1971
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
 
 

رفع مشکل لینک ها و آدرس های فارسی در انجمن phpbb

در صورتی که لینکی که دارای آدرس های فارسی می باشد در phpbb درج نمایید bbcode url کار نمی کند و تبدیل به لینک نمی شود. به عنوان مثال در صورتی که لینک شما چیزی شبیه به آدرس زیر باشد به همان صورت متنی باقی می ماند:

http://sitedesign.joomir.com/مقالات-طراحی-سایت.html

 

برای رفع این مشکل کافی است فایل موجود در فلدر includes با نام functions.php باز نموده و کد زیر را بیابید:

case 'url':
case 'url_inline':
$inline = ($mode == 'url') ? ')' : '';
$scheme = ($mode == 'url') ? '[a-z\d+\-.]' : '[a-z\d+]'; // avoid automatic parsing of "word" in "last word.http://..."
// generated with regex generation file in the develop folder
return "[a-z]$scheme*:/{2}(?:(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})+|[0-9.]+|\[[a-z0-9.]+:[a-z0-9.]+:[a-z0-9.:]+\])(?::\d*)?(?:/(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})*)*(?:\?(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?(?:\#(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?";
break;

case 'www_url':
case 'www_url_inline':
$inline = ($mode == 'www_url') ? ')' : '';
return "www\.(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})+(?::\d*)?(?:/(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})*)*(?:\?(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?(?:\#(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?";
break;

case 'relative_url':
case 'relative_url_inline':
$inline = ($mode == 'relative_url') ? ')' : '';
return "(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})*(?:/(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})*)*(?:\?(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?(?:\#(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?";
break;

 

و تبدیل به کد زیر نمایید:

// by http://joomir.com ahmad balavipour

case 'url':
case 'url_inline':
$inline = ($mode == 'url') ? ')' : '';
$scheme = ($mode == 'url') ? '[a-z\d+\-.]' : '[a-z\d+]'; // avoid automatic parsing of "word" in "last word.http://..."
// generated with regex generation file in the develop folder
//return "[a-z]$scheme*:/{2}(?:(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})+|[0-9.]+|\[[a-z0-9.]+:[a-z0-9.]+:[a-z0-9.:]+\])(?::\d*)?(?:/(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})*)*(?:\?(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?(?:\#(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?";
// by http://joomir.com ahmad balavipour 
return "[a-z][a-z\d+\-.]*:/{2}(?:(?:[\x80-\xFFa-z0-9\-._~!$&'()*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})+|[0-9.]+|\[[a-z0-9.]+:[a-z0-9.]+:[a-z0-9.:]+\])(?::\d*)?(?:/(?:[\x80-\xFFa-z0-9\-._~!$&'()*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})*)*(?:\?(?:[\x80-\xFFa-z0-9\-._~!$&'()*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?(?:\#(?:[\x80-\xFFa-z0-9\-._~!$&'()*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?";
break;

case 'www_url':
case 'www_url_inline':
$inline = ($mode == 'www_url') ? ')' : '';
//return "www\.(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})+(?::\d*)?(?:/(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})*)*(?:\?(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?(?:\#(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?";
return "www\.(?:[\x80-\xFFa-z0-9\-._~!$&'()*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})+(?::\d*)?(?:/(?:[\x80-\xFFa-z0-9\-._~!$&'()*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})*)*(?:\?(?:[\x80-\xFFa-z0-9\-._~!$&'()*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?(?:\#(?:[\x80-\xFFa-z0-9\-._~!$&'()*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?";
break;

case 'relative_url':
case 'relative_url_inline':
$inline = ($mode == 'relative_url') ? ')' : '';
//return "(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})*(?:/(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})*)*(?:\?(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?(?:\#(?:[a-z0-9\-._~!$&'($inline*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?";
return "(?:[\x80-\xFFa-z0-9\-._~!$&'()*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})*(?:/(?:[\x80-\xFFa-z0-9\-._~!$&'()*+,;=:@|]+|%[\dA-F]{2})*)*(?:\?(?:[\x80-\xFFa-z0-9\-._~!$&'()*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?(?:\#(?:[\x80-\xFFa-z0-9\-._~!$&'()*+,;=:@/?|]+|%[\dA-F]{2})*)?";
break;

// by http://joomir.com ahmad balavipour
منبع:


:: برچسب‌ها: phpbb , انجمن ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
توسط این ابزار به راحتی می توانید در هر بخش از صفحه با استفاده از ویرایشگر وردپرس متن دلخواه خود را با فرمت بندی دلخواه خود ایجاد نمایید. برای دانلود بر روی لینک بالا کلیک نمایید.
منبع:


:: برچسب‌ها: وردپرس , w3c , WYSIWYG , TinyMCE ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
 

برندها قدرتمند می باشند. زمانی که یک شرکت در راه اندازی برند خود موفق است, آن شغل موفق خواهد بود بدون اینکه از ابزارهای دیجیتال استفاده نماید. مشتریان به برند برای پرداخت پولی که به سختی کسب نموده اند اطمینان می نمایند.

برندها, هر چند, منحصر به شرکت های بسیار بزرگ نیستند. هر کسی می تواند یک برند ایجاد نماید. طراحی سایت یکی از گام های ابتدایی در به وجود آوردن برند می باشد, در بخش زیر روش هایی را به شما نشان می دهیم که از طریق آن به برند خود ارزش می گذارید:

موفقیت در سادگی می باشد

سادگی همیشه بخشی از داستن های موفق است: زیرا در همان جهتی می باشد که انسان ها در آن حرکت می نمایند. ممکن است موردی بسیار پیچیده باشد اما برای ما جالب نخواهد بود. سادگی روشی برای راحت تر کردن کارها می باشد. و روش انجام کارها می باشد. سادگی از نوشتن موثر تا بهترین طراحی های جهان می باشد. در صورتی که کار خود را پیچیده نمایید درصد موفقیت خود را پایین می آورید.

طراحی سایت خود را ساده انجام دهید. در صورتی که یک شرکت کوچک دارید, تنها مواردی که به آن احتیاج دارید چند صفحه که در مورد شما توضیح دهد و همچنین یک بلاگ می باشد. لازم نیست صفحات بسیار زیادی در سایت خود داشته باشید تا سایت شما بزرگتر جلوخ نماید. البته همیشه بلاگ خود را مملو از اطلاعات مفید در زمینه شغلی خود نمایید.

سایت را برای دیگران طراحی نمایید نه برای خودتان

شما برای کسی مهم نیستید; یا نه همان قدر که شما فکر می کنید. بیشتر مشاغل سایت خود را به گونه ای طراحی می نمایند که نشان دهند چقدر بزرگ و قدرتمند هستند. صفحه درباره ما آن ها شامل اطلاعات بسیاری می باشد که به مانند یک کتاب می باشد. بلاگ آن ها شامل کنفرانس هایی می باشد که آنها در آن شرکت نموده اند, مراسمی که در آینده برگزار می گردد, و معرفی محصول جدید برند می باشد.

البته همه این موارد خوب هستند، اما سعی نمایید سایت را برای بازدید کننده، مشتری و خوانندگان خود طراحی نمایید. بهتر است برای معرفی این موارد خود یک سایت شخصی و یا بلاگ طراحی نمایید.

از المان های درستی استفاده نمایید

تمامی شغل ها از پایه شروع می شوند و بنابراین دلیلی وجود ندارد که خدمات و یا محصولات شما خوب باشد. چند مورد می باشد که به مشتریان شما اطمینان می بخشد. در طراحی سایت خود و المان های آن می بایست بسیار دقت نمایید که همه موارد جهت دهی برند شما را اعلام نماید. سعی نمایید همه موارد مرتب و تمیز باشند و همه متن ها درست و منظم سر جای خود قرار گیرند. برای آنکه خود را برند نمایید به نظم وب سایت خود بسیار دقت نمایید.

داستان شغلی شما چیست

برای موفقیت شغلی 5 مورد مورد نیاز است: شما به یک قهرمان احتیاج دارید، به یک هدف، حقایق، اخلاقیات. در کنار این موارد شما می بایست داستان شغلی خود را بیان نمایید. شما می بایست بازدیدکنندگان خود را به وجود آورید و ترغیب نمایید. شما به یک داستان احتیاج دارید. شغلی شما به یک هدف نیاز دارد. اهداف را بیابید و راه های رسیدن به اهداف را در سایت بیان نمایید. همه موارد را ساده نمایید تا درک شما برای کاربر ممکن باشد، و شما را دوست بدارد و به شما اطمینان نماید.

صحت عملکرد سایت را بررسی نمایید

همه وب سایت ها لینک هایی دارند که به صفحه 404 که به معنای صفحه یافت نشد وارد می شود. بدتر از همه آنکه کاربر به هیچ کجا منتقل نمی گردد. منوها بسیار گیج کننده هستند و صفحه بسیار کند لود می شود و مهم تر از همه مطالب مهم سایت در دید نیستند. طراحی غیر خلاقانه می باشد و از تصاویر معمولی استفاده گردیده. برخی از صفحات به صورت کامل باز نمی شوند. در برخی مواقع در سایت با بخش هایی ماجه می شوید که به خوبی عمل نمی نمایند. ممکن است که این موارد کوچکی باشد اما زمانی که یک کاربر را از دست دادید دیگر به سختی می توانید او را باز گردانید. تمام موارد سایت خود را به صورت کامل بررسی نمایید. نظم ترتیب در سایت بسیار مهم می باشد و تمام بخش های سایت خود را به مانند یک کاربر بررسی نمایید. از دوستان خود بخواهید سایت شما را بررسی نمایند و نظر خود را در مورد سایت ارائه نمایند. این مورد را هرگز از دست ندهید. اشتباهاتی که شما از آن به راحتی رد می شوید را کاربران سایت شما می بینند.

 
 
منبع:


:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی , وب سایت , طراحی سایت برند ,
:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
 

بهینه سازی کلمات کلیدی روشی برای یافتن مطالب وب سایت شما می باشد, هم در زمانی که کاربر در سایت و هم در موتورها جستجو می نماید. بهتر است روش استفاده از کلمات کلیدی را در صفحات وب سایت بدانید تا از مقالات سایت خود نتیجه بهتری بگیرید. بهینه سازی کلمات کلیدی در سایت شما به بهتر پیدا شدن سایت و صفحات آن در موتورهای جستجو کمک می نماید. رعایت این اصول برای سئو وب سایت بسیار مهم می باشد پس آنها را از یاد نبرید.

بهینه سازی کلمات کلیدی: کلمات کلیدی را در کجا قرار دهیم

برای تمرکز صفحه بر کلمات کلیدی خاصی, شما می بایست آن را در بخش های مختلف صفحه قرار دهید. جدا از صفحات اصلی سایت که دارای چندین کلمه کلیدی می باشند سایر صفحات می بایست بر روی یک کلمه و جمله کلیدی تمرکز نماید.

پس از آنکه مهترین کلمه کلیدی خود را انتخاب نمودید, می بایست آن را در بخش های زیر قرار دهید:

در عنوان هر صفحه

مهترین مکانی که کلمه کلیدی مورد نظر را می بایست قرار دهید عنوان صفحه می باشد و این مورد برای سئو وب سایت مهترین مسئله می باشد.

نمونه هایی از عنوان بهینه سازی شده برای صفحه اصلی:

  • Electronics, Cars, Fashion, Collectibles, Coupons and More Online Shopping | eBay
  • Shoes, Clothing, and More | Zappos.com
  • Shop clothes for women, men, maternity, baby, and kids | Gap

نمونه هایی از عناوین بهینه سازی شده برای صفحات داخلی:

  • Electronics | eBay
  • Popular Men’s Shoe Styles | Zappos.com
  • Womens Clothes: jeans, tops, skirts, dresses, pants | Gap

عناوین بهینه سازی شده مشخصات خاصی دارند:

  • از عناوین تکراری خودداری نمایید: هر صفحه از سایت می بایست برای یک کلمه کلیدی بهینه سازی شده باشد پس از کلمات کلیدی غیر مرتبط استفاده ننمایید
  • عنوان می بایست کمتر از 70 کاراکتر طراحی شود
  • برند را در انتهای عنوان قرار دهید.
  • اصول نقطه گذاری و فاصله گذاری را بین برند و کلمات کلیدی رعایت نمایید

در تگ توضیحات هر صفحه

بخش بعدی که کلمات کلیدی را می بایست در آن استفاده نمایید تگ توضیحات می باشد. این بخش توضیحاتی می باشد که در موتور جستجو نمایش داده می شود, و یا زمانی که صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید. این توضیحات می بایست برای کاربران نوشته شود و نه برای موتورهای جستجو, شما حتی الامکان می بایست کلمات کلیدی خود را استفاده نمایید. توضیحات خود را به گونه ای درج نمایید تا کاربر بر روی لینک شما کلیک نماید. توضیحات بهینه سازی شده در حدود 150 کاراکتر می باشد. توضیحات بلندتر در گوگل به صورت سه نقطه نمایش داده می شود(…).

در بدنه متن اصلی شما

از کلمه کلیدی خود در حدود 2-3 بار استفاده نمایید, یک مورد حتما در پاراگراف اول استفاده نمایید. موتورهای جستجو به مواردی که در ابتدا باشند بیشتر اهمیت می دهند. بهتر از مقاله شما حداقل 300 کلمه باشد. سعی کنید در بدنه مطالب از مترادف های کلمه کلیدی نیز استفاده نماید و انجام این موارد در سئو سایت تاثیر بسیار بالایی می گذارد.

استفاده در عناوین صفحه

عناوین, که به صورت “Heading 1, Heading 2, Heading 3″, etc. و یا “H1, H2, H3″ استفاده می شوند برای بخش بندی صفحه مورد استفاده قرار می گیرند.

در عناوین خود مطلب بعدی را توضیح دهید و از کلمات کلیدی نیز استفاده نمایید. این مورد به کاربران و موتورهای جستجو کمک می نماید تا موضوع بخش مورد نظر را بهتر متوجه شوند. این مورد برای کاربران سایت نیز بسیار مناسب می باشد زیرا کاربران به راحتی می توانند تیتر مورد نظر خود را در صفحه بیابند.

در آدرس صفحه

شما می توانید کلمات کلیدی خود را در نام صفحه استفاده نمایید.

استفاده از کلمات کلیدی در نام گذاری صفحه باعث جستجو بهتر صفحه در موتورهای جستجو و همچنین بهتر به خاطر سپردن صفحه برای کاربران می شود.

در Alt تصاویر

استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات تصاویر باعث بهتر جستجو شدن صفحه در موتورهای جستجو می شود. این موردی است که در اکثر سایت ها فراموش می شود پس با درج Alt تصاویر از رقبا پیشی بگیرید.

بهینه سازی کلمات کلیدی: تمرین نمایید

امیدوارم مقاله مورد به شما در بهینه سازی کلمات کلیدی وب سایت کمک نموده باشد. با پیروی از این دستورالعمل ها شما به نتایج بسیار می رسید: ترافیک بیشتری به سایت شما سرازیر می شود, مطالب وب سایت شما توسط موتورهای جستجو بهتر ایندکس می شود.

 
 
منبع:


:: برچسب‌ها: سئو , سئو سایت , سئو وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
زبان فارسی نرم افزار Rich Snippets Vote نرم افزاری جهت نمایش ستاره های رای دهی جوملا در نتایج جستجوی گوگل. برای استفاده از این پلاگین می بایست پس از نصب پلاگین و فعال سازی آن سیستم نظردهی جوملا را فعال نمایید. پس از آن پس از جستجو در گوگل و نمایش سایت شما در گوگل ستاره های مربوط به رتبه دهی کاربران در گوگل نمایش داده خواهند شد. فایل مورد نظر را دانلود نموده و در فلدر administrator/languages/fa بارگذاری نمایید.
منبع:


:: برچسب‌ها: جوملا , vote , Rich Snippets ,
:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
Microdata Google Breadcrumbs ماژولی برای ایجاد سیستم موقعیت کاربر در جوملا می باشد که با سیستم موقعیت کاربر گوگل تطابق دارد و به گوگل اعلام می کند که صفحه ای که کاربر هم اکنون در آن می باشد چه بخشی از وب سایت می باشد و موقعیت سلسله مراتبی سایت را برای هر صفحه به گوگل اعلام می نماید. این ماژول تاثیر بسیار مثبتی در رتبه شما در موتور جستجوی گوگل دارد پس در سایت جوملای طراحی شده خود حتما از آن استفاده نمایید. در مورد اسنیپت ها در طراحی وب سایت خود حتما سعی نمایید اسنیپت ها را کار نمایید. لیست اسنیپت های لازم : google author snippet google rating snippet google breadcrump snippet
منبع:


:: برچسب‌ها: جوملا , Breadcrumbs , Microdata ,
:: بازدید از این مطلب : 758
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

این مقاله به روش ایجاد لینک های داخلی وب سایت شما برای بالا بردن ترافیک وب سایت شما اشاره دارد. بسیار مهم است که بدانید لینک های داخلی چه هستند و چگونه بر رنکینگ سایت شما تاثیر می گذارند. لینک دهی صفحات داخلی وب سایت می بایست مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا گوگل هر ساله الگوریتم خود را عوض می نماید و سخت است بدانید چه کاری درست است.

کمتر از دو سال پیش متخصصان سئو پیشنهاد می نمودند تا کلمات کلیدی را که تا جایی که می توانیم لینک دهیم، و همچنین در فوتر سایت خود لینک هایی به صفحات داخلی سایت خود دهیم و از nofollow استفاده نماییم تا صفحات اولیه سایت بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

به نظر من با استفاده از این روش های سایت خود را در معرض ریسک قرار می دهید زیرا گوگل هم اکنون نظرات خود را معین نموده است که نسبت به قبل کلی تغییر نموده است:

- کلمات کلیدی بسیاری را لینک ندهید

- از فوترهای بزرگ و لینک به صفحات داخلی سایت خودداری نمایید

- هرگز برای صفحات داخلی سایت خود از nofollow استفاده ننمایید

قوانین برای لینک ها

چیزی که من می دانم این است که شما در پی بازدید کننده بیشتر هستید. برای آنکه رنک صفحات داخلی خود را به خوبی حفظ نمایید و دچار مجازات های گوگل نشوید از روش های زیر استفاده نمایید:

- لینک های بالای صفحه ارزش بیشتری نسبت به لینک های پایین صفحه دارند.

- در صورتی که دو لینک در صفحه سایت خود داشته باشید، لینک اول رنک قابل بهتری خواهد داشت

- لینک های خارجی رنک بهتری دارند تا لینک های داخلی

- لینک از دامنه های مختلف تاثیر بیشتری در رنک دارد تا لینک های بیشتر از یک دامنه

- لینک از داخل متن صفحات تاثیر بیشتری به نسبت لینک های منو و فوتر دارد

- متن لینک تاثیر بیشتری به نسبت alt تصاویر لینک شده دارد

- لینک در NoScript هیچ تاثیری در سایت ندارد

- تعداد زیاد لینک از سایت های خارجی به صفحه وب سایت شما لینک صفحه وب سایت شما را بالا می برد

- در هر صفحه بیشتر از 100 لینک خارجی نداشته باشید

- در صفحات سایت خود از منوهای حجیم فوتر هرگز استفاده نمایید

- از روش لینک سازی ویکی پدیا استفاده نمایید و فقط لینک های مرتبط را در صفحه لینک دهید

استفاده از این نکات باعث می شود تاثیر بهتری از لینک دهی خود بگیرید.

چگونه گوگل خود را ارتقاء می دهد

گوگل پس از به روز رسانی Hummingbird خود در سال 2013 اعلام نمود که آنها بزرگترین به روز رسانی که تا کنون داشته اند را بر روی موتور جستجوی خود انجام داده اند.یکی از مهترین نتیجه های این به روز رسانی آن است که این امکان به وجود آمده صفحات مرتبط تر رنک بهتری از صفحه اصلی سایت داشته باشند. این برای شرکت هایی که بر روی صفحات داخلی وب سایت خود کار نموده اند خبر بسیار خوبی می باشد. به این صورت که صفحاتی از سایت که مربوط به کلمه کلیدی مورد نظر می باشد بهتر در موتور جستجو رنک می گیرند.

در این بروز رسانی همچنین برندها بهتر رنک می گیرند تا سایت هایی که هیچ برندی ندارند یا نمایندگی سایت های دیگر هستند. از این پس لینک نمایندگی ها زیر لینک سایت اصلی قرار خواهد گرفت. مطالب بیشتر در مورد Hummingbird.

چگونه به صورت داخلی صفحات داخلی سایت را لینک دهی نماییم

برای شما که وقت خواندن مقاله را ندارید فایل تصویر گویایی لینک دهی مناسب صفحات داخلی سایت است.

 

ابزارهای برای آنالیز لینک های ورودی به صفحات وب سایت

در این بخش چند وب سایت را به شما معرفی می نمایم تا از طریق آنها صفحات داخلی سایت خود را بررسی نمایید:

برای سایر اطلاعات در مورد استراتژی های لینک سازی مطالب زیر را مطالعه نمایید:

  • لینک های داخلی برای سئو Moz
  • بهتر کردن وب سایت توسط لینک های ورودی HubSpot
  • روش های گسترش لینک های ورودی Search Engine Land

منبع:

http://sitedesign.joomir.com/طراحی-سایت-سئو/item/757-internal-link-analysis.html



:: برچسب‌ها: وب سایت , گوگل , لینک سازی , سئو , بهینه سازی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

با استفاده از Photoshop به آسانی می توانید تمامی تصاویر موجود در یک فلدر را به سایز دلخواه خود تغییر دهید. برای انجام این کار کافی است نرم افزار photoshop را باز نموده و مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله 1

منوی File > Scripts > Image Processor را باز نمایید. با کلیک بر رویاین بخش یک صفحه چهار بخشی برای شما باز می شود.

 

مرحله 2

در بخش اول این پنجره فلدر فلدری که قصد تغییر سایز آن را دارید توسط Select Folder انتخاب نمایید. در صورتی که قصد دارید تصاویر موجود فلدرهای زیر مجموعه فلدر اصلی را نیز تغییر سایز دهید تیک Include all Subfolders را نیز بزنید.

 

مرحله 3

در بخش بعدی فلدری را که قصد دارید در آن تصاویر تغییر سایز داده شده را ذخیره نمایید انتخاب نمایید.

 

مرحله 4

در این مرحله تیک Save as JPEG را بزنید و سپس Resize to fit را انتخاب نموده و حداکثر سایز دلخواه خود را برای عرض W و برای ارتفاع H وارد نمایید. دقت نمایید تناسب تصویر به هم نمی خورد و تصویر در همان تناسب قبلی کوچکتر می شود.

 

مرحله 5

پس از تکمیل مراحل قبلی بر روی کلید Run کلیک نموده و منتظر اتمام عملیات تغییر سایز تصاویر بمانید. پس از اتمام کافی است به فلدری که برای ذخیره تصاویر انتخاب نموده اید مراجعه نمایید و تصاویر تغیبر سایز شده خود را دریافت نمایید.

 
 
 منبع:


:: برچسب‌ها: Photoshop ,
:: بازدید از این مطلب : 591
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
نرم افزار Freestyle FAQs پلاگینی جهت راه اندازی سیستم پرسش های متداول در جوملا می باشد. این بسته فارسی مربوط به نسخه 1.10.0.1664 می باشد که با جوملا 2.5 و 3 سازگاری کامل دارد
منبع:


:: برچسب‌ها: جوملا , نرم افزار پرسش های متداول ,
:: بازدید از این مطلب : 764
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

در صورتی که قالب سایت خود را در نرم افزار فتوشاپ و یا سایر نرم افزارهای گرافیکی طراحی نموه اید و قصد دارید قالب جوملای آن را انجام دهید طراحی سایت دارکوب فایل psd و یا هر نوع فایل سورس شما را تبدیل به قالب جوملا می نماید. هزینه پیاده سازی قالب جوملای تک زبانه 200 هزار تومان و هزینه اجرای قالب دو زبانه 300 هزار تومان می باشد. منظور از دو زبانه قالبی است که دو جهت راست به چپ و چپ به راست قالب در آن دیده شده باشد. کلیه قالب های دارکوب به صورت دایو بیس و مطابق با استانداردهای جوملا و w3c طراحی می گردد. پس لازم نیست نگران سئو سایت خود باشید. برای پیاده سازی قالب از فایل psd شما بهتر است لایه بندی قالب نیز در فایل فتوشاپی شما موجود باشد. قالب پیاده سازی خود را سعی نمایید قالب صفحه اصلی و قالب سایر صفحات ایجاد نمایید. در صورتی که فایل قالب سایر صفحات داده نشود طراحی سایت دارکوب قالب سایر صفحات را براساس استاندارهای طراحی وب طراحی خواهد نمود. امکان ساخت قالب شما برای تمامی نسخه های جوملا 3و2.5و1.7و1.6و1.5 و 1 می باشد و قالب بر اساس ماژول ها و پلاگین های موجود در سایت رسمی جوملا پیاده سازی می گردد. در صورتی که قالب درخواستی نیاز به طراحی فلش داشته باشد هزینه طراحی فلش توسط طراح فلش به صورت جداگانه دریافت می گردد.

منبع:

http://sitedesign.joomir.com/طراحی-سایت-جوملا/item/665-تبدیل-فایل-psd-فتوشاپ-به-قالب-جوملا.html



:: برچسب‌ها: قالب سایت , جوملا , طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 774
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
وب سایت :http://blank.vc/
قالب خالی جوملا که مطابق با استاندارهای جوملا طراحی شده که برای راحتی و سرعت بیشتر طراحان وب سایت ایجاد گردیده. در صورتی که می خواهید قالب جوملای نسخه 2.5 و 3 طراحی نمایید استفاده از این قالب آماده خالی به شما این امکان را می دهد که سریعا قالب خود را در سیستم جوملای خود نصب نموده و شروع به طراحی نمایید. دلایلی که موجب استفاده از این قالب خالی می شود برای طراحان وب ایجاد شده طراحان وب به راحتی و بدون هدر دادن وقت می توانند قالب خود را در جوملا ایجاد نمایند فریم ورک ها در این قالب آماده کلیه بخش ها برای ایجاد یک سایت کامل جوملا حتی قالب موبایل نیز دیده شد اسکریپت های آن اسکریپت های موجود در قالب به شما امکان استفاده از HTML5 و CSS3 را می دهد جهت دانلود قالب بر روی لینک بالا کلیک نمایید
منبع:


:: برچسب‌ها: قالب سایت , قالب وب , جوملا , html , css , طراحی سایت , طراحی , طراحان وب , طراحان سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 713
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

برای ساخت قالب جوملا 3 راحترین راه را به شما نشان می دهم. برای ساخت قالب جوملا 3 کافی است قالب خالی جوملا را از سایت http://blank.vc/دانلود نموده و فایل مورد نظر را بر روی کامپیوتر خود از حالت فشرده خارج سازید. سپس فایل templateDetails.xml را باز نموده و در بخش نام قالب خود را درج نموده و سایر اطلاعات را همینطور تکمیل نمایید پس از انجام تغییرات فایل را ذخیره نمایید و محتوای فلدر از حالت فشرده خارج شده را دوباره فشرده سازه نمایید. فرمت فایل فشرده شما می بایست zip باشد. پس از انجام این کار کافی است فایل مورد نظر را در جوملا نصب نمایید. این قالب خالی جوملا می باشد بنابراین پس نصب و انتخاب قالب به عنوان پیش فرض کافی است قالب را تکمیل نمایید. این قالب با موارد پیش فرض مورد نیاز برای جوملا تهیه شده بنابراین کافی است قالب سایت را مطابق به نظرات خود طراحی نمایید. همچنین در این قالب پایه های ایجاد نسخه موبایل وب سایت ایجاد گردیده بنابراین کافی است css مربوط به سایت را ایجاد نمایید. 
همچنین در این قالب کتابخانه های Modernizr, jQuery, SASS & LESS و PIE ضمیمه شده بنابراین می توانید از تکنولوژی های html5 و css3 استفاده نمایید.

منبع:

http://sitedesign.joomir.com/طراحی-سایت-جوملا/item/701-ساخت-قالب-جوملا-3.html



:: برچسب‌ها: جوملا , جوملا 3 , ساخت قالب , قالب جوملا , قالب سایت , قالب وب , قالب وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 627
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

چرا می بایست سرعت جوملا را افزایش دهیم؟

گوگل اخیرا اعلام نموده سرعت بالا آمدن سایت نقش بسیار مهمی در رنکینگ سایت در موتورهای جستجو پیدا کرده. بالا بردن سرعت وب سایت تاثیر بسیار زیادی در رضایت کاربران از سایت شما دارد و می بایست آن را در طراحی سایت خود رعایت نمایید. بسیار جالب خواهد بود که سایت شما با تعداد بازدید کننده بالا فقط 12 ثانیه برای بالا آمدن زمان نیاز داشته باشد. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد چگونه سرعت سایت جوملای خود را بررسی نمایید و در نهایت 5 روش ارائه می نمایم تا سرعت بالا آمدن سایت را ارتقاء دهید.

بررسی سرعت وب سایت

ابزارهای بسیاری برای بررسی سرعت جوملا وجود دارد. می توانید یکی از آنها را انتخاب نموده و سرعت سایت خود را بررسی نمایید.

iJoomla ماژول رایگانی ارائه نموده که می توانید بر روی سیستم جوملای خود نصب نمایید. می توانید آن را از آدرس زیر دانلود نمایید. این ماژول رایگان بوده و می توانید توسط آن سرعت سایت خود را بسنجید.
http://www.ijoomla.com/free-downloads?view=document&id=3&catid=598 
روش دیگر سنجش سرعت سایت اضافه کردن کد سنجش سرعت به کد آنالیتیک گوگل می باشد که می توانید آن را از آدرس زیر دانلود نمایید:
https://support.google.com/analytics/answer/1205784
روش دیگر ابزار بررسی سرعت سایت گوگل می باشد که آدرس آن در زیر موجود است:
http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
ابزار دیگری که وجود دارد http://tools.pingdom.com می باشد. که این سایت ابزارهای بسیاری برای بررسی عملکرد وب سایت دارد.
بهترین ابزار برای بررسی سرعت سایت ابزار بررسی سرعت گوگل می باشد. در صورتی که در این سایت رتبه 90 از 100 را کسب نموده اید، سرعت وب سایت شما مناسب است.

5 روش برای افزایش سرعت جوملا

1 - افزایش سرعت از طریق بهینه سازی تصاویر
یکی از بهترین و راحترین راه ها برای بالا بردن سرعت جوملا بهینه سازی تصاویر سایت می باشد. در سایت از تصاویر بزرگ استفاده ننماید و تصاویر استفاده شده در سایت را توسط نرم افزارهای گرافیکی مانند Fireworks و Photoshop بهینه سازی نمایید. این کار را در صفحه اصلی سایت با دقت بیشتری انجام دهید.
2 - Extensions, scripts, bloat
جوملا به شما امکان نصب انواع مختلف ابزارها را می دهد. سعی نمایید این ابزارها را در صورتی که به آن نیازی ندارید حذف نمایید. همچنین ابزارهای مورد نیاز خود را نیز بررسی نمایید تا بخش های اضافی آن را حذف نمایید. بهتر است یک متخصص سئو سایت شما را بررسی کامل نمایید تا پلاگین ها و کامپوننت های نصب شده مشکلی از نظر سئو نداشته باشد. زیرا برخی از ابزارهای جانبی جوملا مشکلات فراوان سئو دارند که می بایست قبل از استفاده برطرف شود.
3 - فشرده سازی و یا compress
در تنظیمات جوملای شما موردی به نام gzip compression وجود دارد. آن را حتما فعال نمایید زیرا این ابزار فایل های css و html را به صورت فشرده برای کاربر ارسال می نماید.این امکان سرعت وب سایت را ارتقاء می دهد و همچنین باعث کمتر مصرف شدن پهنای باند هاست می گردد. برخی سرورها این امکان را به صورت پیش فرض فعال می نمایند.
4 - سیستم کش
شما می توانید سیستم کش سایت را از طریق جوملا فعال نمایید. سیستم کش صفحات سایت را به صورت فایل ذخیره می نماید بنابراین در تقاضای بعدی سایت با سرعت بیشتری لود می شود. مشکلی که فقط این مورد دارد آن است که محتوای سایت شما جدید نیست. زیرا سیستم کش سایت شما را برای مدتی با داده های قبلی نمایش می دهد ولی سرعت سایت شما بالا می رود. برای فعال سازی سیستم کش جوملا به بخش تنظیمات جوملا مراجعه نمودن و سیستم کش را بر روی فعال و Conservative caching ست نمایید. و همچنین cache time را بر اساس نیاز خود به دقیقه تنظیم نمایید. این زمان مدت زمانی است که فایل های کش دوباره بارگذاری می شود.
5 - سرعت هاست
برخی مواقع پایین بودن سرعت سایت از هاست نا مناسب می باشد. سرویس هاست خود را توسط ابزارهای بررسی سرعت سایت چک نموده تا از عملکرد صحیح هاست خود مطمئن شوید. سعی نمایید از شرکت هاستینگ معتبر هاست تهیه نمایید و در صورتی که توان آن مالی آن را دارید از هاستینگ های اختصاصی استفاده نمایید.

نتیجه
بهتر است برای بالا بردن سرعت وب سایت با متخصص طراحی و سئو مشورت نمایید. بالا بودن سرعت وب سایت کمک بسیار زیادی به موفقیت سایت خواهد نمود و همانطور که قبلا ذکر شد یکی از المان های جدید گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد که بسیار می باشد.

 
 
 منبع:


:: برچسب‌ها: طراحی سایت , جوملا , وب سایت , سایت , سرعت جوملا , سرعت سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 701
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1392 | نظرات ()