نوشته شده توسط : طراحی سایت

برای گرفتن تاریخ فارسی در برنامه نویسی جوملا ابتدا می بایست زبان فارسی جوملا را در سیستم مدیریت محتوای جوملای خود نصب نموده و آن را به عنوان زبان پیش فرض انتخاب نمایید و سپس در صورتی که در جایی از برنامه نویسی سایت جوملای خود نیاز به استفاده و نمایش تاریخ شمسی و فارسی را داشتید از کد زیر استفاده نمایید.

echo JHtml::date($input = 'now', 'm/d/Y h:i:s a', false);

در کد بالا در صورتی که قصد گرفتن تاریخ فعلی را داشته باشید از now استفاده می نمایید و در صورتی که تاریخ را از جایی دیگر مثلا از دیتابیس می گیرید می توانید مقدار آن را به جایی now قرار دهید. این تابع تاریخ میلادی ثبت شده را به تاریخ شمسی و فارسی تبدیل می نماید. 
دانلود زبان فارسی جوملا از این آدرس: 
http://extensions.joomla.org/extensions/languages/translations-for-joomla/17478

سورس و آدرس:

نمایش تاریخ شمسی در برنامه نویسی جوملا



:: برچسب‌ها: جوملا , php , تاریخ , فارسی ,
:: بازدید از این مطلب : 629
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
طراحي سايت با PHP یا ASP.NET

طراحي سايت با PHP یا ASP.NET

در صورتی که قصد طراحي سايت داشته باشید ممکن است این سوال براس شما به وجود آید که بین زبان های برنامه نویسی تحت وب PHP و ASP.NET کدام یک را می بایست انتخاب نمایید. در این مقاله سعی خواهم نمود تا این مسئله را برای شما روشن نمایم. PHP و ASP.NET هر دو جزو رایج ترین زبان های برنامه نویسی تحت وب در ایران هستند که هر یک طرفداران و توسعه دهندگان مربوط به خود را دارد. با توجه از جنبه های مختلف مقایسه هر یک از جنبه ها را در یک بخش توضیح خواهم داد.

 

از نظر قیمت

PHP بر پایه سیستم عامل لینوکسبوده و ASP.NET بر پایه سیستم عامل ویندوز و همانطور که می دانید لینوکس به صورت کاملا رایگان عرضه می گردد حال آنکه برای استفاده از ویندوز هزینه مربوط به فعال سازی می بایست پرداخت گردد. هاستینگ های لینوکس معمولا نسبت به هاست های ویندوز ارزان تر بوده و معمولا با قیمت پایین تری ارائه می گرددند. در کنار مسئله سیستم عامل، PHP به صورت کد باز عرضه می گردد و اسکریپت ها و کدهای رایگان بسیار بیشتری نسبت به ASP.NET برای آن وجود دارد و در صورتی که قصد طراحي سايت خاصی را داشته باشید معمولا اسکریپت های آماده و رایگان بیشتری برای استفاده نسبت به ASP.NET وجود دارند و همین مورد باعث قیمت پایین تر هزینه طراحي سايت PHP نسبت به ASP.NET می باشد.

سرعت

با توجه به وجو کدهای آماده و رایگان بیشتر برای PHP معمولا سیکل طراحي سايت با PHP به مراتب سریعتر از ASP.NET می باشد و همچنین کد زنی در PHP بسیار ساده تر می باشد و وجود سیستم های مدیریت محتوای رایگان و محبوبی نظیر جوملا و وردپرس کار طراحی وب سایت را بسیار ساده و سریع می سازد. البته .NET نیز سیستم های مدیریت محتوای رایگان خود نظیر DotNetNuke و Kentico را دارد.

پایداری

هر دوی این زبان های برنامه نویسی جزو سیستم های پایدار می باشند و توسط آن ها وب سایت های قدرتمند بسیاری طراحی گردیده است. به عنوان مثال فیسبوک که یکی از قدرتمدترین شبکه های اجتماعی می باشد توسط PHP پیاده سازی شده است و همچنین Myspace که یکی دیگر از شبکه های اجتماعی قدرتمند می باشد توسط ASP.net پیاده سازی گردیده است.

عملکرد

PHP معمولا تحت لینوکس، آپاچی و mysql می باشد که بهینه سازی بسیاری برای ارتباط سریعتر این سه انجام شده است که باعث سرعت بالای آن گردیده است و همچنین ASP.NET معمولا تحت ویندوز، IIS و MSSQL که ارتباط و هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند و تفاوت عملکرد PHP و ASP.NET نا محسوس می باشد. موردی که وجود دارد آن است که فایل های سیستمی لینوکس عملکرد بهتری نسبت به فایل های NTFS ویندوز دارند و همین مورد باعث برتری عملکرد PHP نسبت به ویندوز می باشد.

پشتیبانی

PHP به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی تحت وب می باشد که توسعه دهندگان و جوامع کاربری بسیاری دارد و همین مورد باعث گردیده در صورتی که برای توسعه دهنده مشکلی به وجود آمد بتواند نحوه رفع مشکل خود را به راحتی و با جستجو در اینترنت بیابد. پشتیبانی و کمک آموزشی های ASP.NET به مراتب کمتر از PHP می باشد.

ابزارهای توسعه و کد نویسی

برنامه نویسان برای توسعه PHP معمولا از ویرایش گرهای مختلفی استفاده می نمایند حال آنکه توسعه دهندگان ASP.net معمولا با Microsoft Visual Studio کد نویسی می نمایند. البته امروزه اکثر ویرایش گرهای برنامه نویسی از PHP و ASP.NET به طور همزمان پشتیبانی می نمایند که دو مورد از ویرایشگرهای مطرح Dreamweaver، Notepad++ می باشد.

آسانی در یادگیری

PHP بسیار ساده تر از ASP.NET در یادگیری می باشد زیرا کدهای آن و روتین برنامه نویسی بسیار ساده ای برای آن در نظر گرفته شده است حال آنکه برای کار با ASP.NET می بایست از زبان برنامه نویسی C# و یا VB.NET استفاده نمایید که زبان های پیچیره تری هستند.

محبوبیت

PHP به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی تحت وب می باشد که آن نیز به دلیل رایگان و متن باز بودن آن می باشد امروزه جامعه متن باز یا Open source هر روز در حال گسترش و توسعه می باشد و به سرعت بر تعداد استفاده کنندگان آن افزوده می گردد.

نتیجه گیری

به توجه به موارد ذکر شده در بالا مشخص است که سرعت طراحي سايت های PHP بالاتر نسبت به ASP.NET می باشد و همچنین هزینه تمام شده آن نیز پایین تر می باشد ولی در کنار این دو موردی به نام تجربه و کیفیت وجود دارد و آن هم این می باشد ممکن است شرکتی با توجه به تجربه و خط مشی خود وب سایت را توسط ASP.net با هزینه به نسبت پایین تر نسبت به PHP طراحی نماید و بلعکس. به نظر دارکوب مهم این نیست که سایت با چه زبان برنامه نویسی پیاده سازی گردد در نهایت ساخت وب سایت با بالاترین کیفیت و پایین ترین هزینه ممکن است تا کارفرما از نتیجه کار احساس رضایت داشته باشد. دارکوب برای این مهم زبان برنامه نویسی PHP را به عنوان زبان پایه خود انتخاب نموده است.

سورس و آدرس:

PHP یا ASP.NET کدام بهتر است



:: برچسب‌ها: طراحي سايت , طراحي سايت با php , طراحی سایت , طراحی سایت با asp , net , php , asp , net ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
TZ Pinboard کامپوننتی برای راه اندازی سیستم آگهی در جوملا می باشد که در صورتی که با شبکه اجتماعی Pinterest کار کرده باشید نحوه کار این نرم افزار تقزیبا شبیه به این سایت می باشد. این نرم افزار قابلیت شبکه اجتماعی نیز در خود دارد و در حقیقت سیستم آگهی می باشد که سیستم شبکه اجتماعی در آن گنجانده شده است. برای دانلود زبان فارسی فایل ضمیمه را دانلود نمایید. 
این نرم افزار همچنین به صورت ریسپانسیو طراحی شده و بنابراین در مرورگرهای موبایل سازگاری کامل دارد. در این سیستم آگهی کاربران می توانند آگهی های سایر کاربران را لایک نموده و یا به اشتراک بگذارند و همچنین می توانند کاربر خاصی را دنبال نمایند و از پست های جدید او مطلع گردند.
 
آدرس و منبع:


:: برچسب‌ها: جوملا , آگهی , شبکه اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 6336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

در این مقاله لینم دانلود بهترین قالب های رایگان جوملا 2.5 و 3 را برای شما قرار داده ام تا در صورتی که قصد ندارید برای طراحی قالب وب سایت جوملا خود هزینه بپردازید به راحتی بتوانید از این قالب ها استفاده نمایید و برای دانلود کافی است بر روی کلید دانلود زیر هر یک از قالب ها کلیک نمایید. این قالب ها همچنین نسخه سازگار با موبایل دارند و به صورت ریسپانسیو طراحی شده اند و نمایش مناسبی در سیستم های موبایلی و تبلت دارند. از ویژگی این قالب ها کیفیت بالای آنها می باشد و آنها را از سایر قالب های رایگان موجود در اینترنت متمایز می سازد و این قالب ها واقعا مجموعه بهترین قالب های رایگان رسپانسیو جوملا 2.5 و 3 می باشد و البته دقت نمایید نصب این قالب ها و راه اندازی وب سایت حتما می بایست زیر نظر متخصص طراحی سایت جوملا انجام گردد تا وب سایت دچار مشکلات امنیتی و بهینه سازی نگردد:

 

* برای پیاده سازی وب سایت خود با هر یک از این قالب ها با دارکوب تماس حاصل فرمایید.

Purity III – قالب جوملا

Purity III در حقیقت از نظر دارکوب بهترین قالب رایگان ریسپانسیو جوملا می باشد که برای همه نوع وب سایتی مناسب می باشد: از یک سایت بسیار ساده گرفته تا سایت های پیچیده جوملا, وبلاگ ها و همچنین سایت های پروفایلی, سایت های تجاری و هر نوع سایتی که شما مد نظر دارید.

این قالب فقط سازگار با جوملا 3 می باشد

دمو | دانلود

قالب ریسپانسیو جوملا

jf Creativia

jf Creativia یک قالب بسیار ساده ولی جذاب جوملا می باشد. این قالب برای شرکت های تبلیغاتی و برای نمایش پروفایل و وبلاگ آنها مناسب می باشد.

این قالب با جوملا 2.5 و 3 سازگاری کامل دارد

دمو | دانلود

قالب رایگان جوملا

Magazine Joomla

بهترین قالب رایگان و ریسپانسیو جوملا برای وب سایت ها و وبلاگ های خبری. ساده ولی کاربردی, این قالب در سبک طرح های metro-design طراحی گردیده است و به گونه ای مدرن به ارائه اطلاعات می پردازد.

این قالب با جوملا 2.5 و 3 سازگاری کامل دارد

دمو | دانلود

قالب خبری رایگان جوملا

Meet Gavern

ریسپانسیو, و بر پایه bootstrap می باشد, یک قالب رایگان جوملا. Meet Gavern قالب است برای شما; قالبی است بسیار ساده و کاربردی که می توانید برای وب سایت خود داشته باشید.

سازگار با جوملا 3 می باشد

دمو | دانلود

قالب ریسپانسیو و بوتستراپ  جوملا

Music Free

قالب مناسبی برای راه اندازی وب سایت های ارائه موزیک.  توسط این قالب به راحتی می توانید وب سایت موزیک خود را در سبکی نوین راه اندازی نمایید.

این قالب با جوملا 2.5 و 3 سازگاری کامل دارد

دمو | دانلود

قالب رایگان موزیک جوملا 

 FAVOURITE – قالب رایگان ریسپاسیو جوملا 3

قالب تجاری ساده و کاربردی با المان های نظیر اسلایدر و تنظیمات قالب. Favourite قالب رسپاسیو جوملا می باشد, قالب هوشمندکه خود را برای سایزهای نمایش موبایل و تبلت سازگار می سازد.

این قالب با جوملا 2.5 و 3 سازگاری کامل دارد

دمو | دانلود

یک نسخه از رنگ بندی تیزه آن در آدرس زیر موجود است

لینک و آدرس:

 قالب های رایگان ریسپانسیو جوملا 2.5 و 3



:: برچسب‌ها: قالب جوملا , قالب ریسپانسیو جوملا , دانلود قالب جوملا , جوملا ,
:: بازدید از این مطلب : 2188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
کامپوننت Community Builder comprofiler یا cb و یا Comprofiler کامپوننتی برای راه اندازی شبکه اجتماعی در جوملا می باشد. این کامپوننت امکانات فراوانی دارد و با پلاگین ها و کامپوننت های بسیاری در جوملا ارتباط برقرار می نماید. این کامپوننت دارای بخش فیلدهای کاربران می باشد که می توانید از طریق آن فیلدهای مورد نیاز کاربران را در زمان ثبت نام تغییر دهید. همچنین دارای بخش مدیریت لیست کاربران می باشد و می توانید لیست کاربران را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید. همچنین این کامپوننت بخشی جهت مدیریت پروفایل کاربران دارد که می توانید بخش پروفایل کابران را تکمیل تر نمایید. پلاگین فارسی این کامپوننت در فایل ضمیمه موجود است دانلود نمایید و در بخش پلاگین های این کامپوننت نصب نمایید.
 
سورس و آدرس:


:: برچسب‌ها: جوملا , شبکه اجتماعی , کامپوننت جوملا ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

در صورتی که قصد تهیه هاست را داشته اید و نمی دانید چه سوالاتی را می بایست از ارائه کننده خدمات هاستینگ خود بپرسید این مقاله را مطالعه نمایید البته بهتر است در این مورد حتما با طراح سایت خود مشورت نمایید و ترجیحا کار تهیه هاست را به او بسپارید زیرا مشکلی که در زمان پشتیبانی وب سایت ها معمولا پیش می آید و به آن خواهید رسید آن است که در صورت بروز مشکل در وب سایت ممکن است طراح اعلام نمایید مشکل از هاستینگ می باشد و هاست نیز اعلام نماید مشکل از طراح وب سایت است و قضاوت درست در این مورد ممکن است در تخصص یک حرفه ای باشد و مشکل شما به این زودی ها بر طرف نگردد و بهتر است تهیه هاستینگ را به طراح بسپارید. قیمت هاست و میزان فضای هاستینگ معمولا اولین سوالاتی است که از شرکت ارائه دهنده پرسیده می شود و در کنار آن می بایست به جنبه های مختلف هاست توجه گردد که در زیر به آن می پردازیم:

 

سیستم عامل هاست

سیستم عامل هاستینگ ها معمولا لینوکس می باشد و در صورتی که وب سایت شما با PHP برنامه نویسی شده باشد بهتر است هاست لینوکس تهیه نمایید و در صورتی که وب سایت شما توسط ASP.NET پیاده سازی شده است حتما می بایست هاست ویندوزی تهیه نمایید. زبان برنامه نویسی وب سایت را از طراح سایت سوال نمایید. همچنین نسخه زبان برنامه نویسی نیز می بایست از سوال گردد تا برنامه نوشته شده در وب سایت شما راه اندازی گردد مثلا در صورتی که سایت شما توسط جوملا 3 پیاده سازی شده باشد نسخه PHP هاست شما حتما می بایست 5.3 به بالا باشد.

نوع کنترل پانل هاستینگ

کنترل پانل های هاستینگ مختلفی نظیر Cpanel و Parallel وجود دارند که هر یک امکانات مختلفی دارند و ممکن است برنامه نویس شما به امکان خاصی در یکی از این کنترل پانل ها احتیاج داشته باشد.

دیتابیس هاستینگ

دیتابیس های پشتیبانی شده در هاست را سوال نمایید و این مورد را نیز همچنین از طراح خود سوال نمایید تا سرور شما از دیتابیس مورد نظر پشتیبانی نمایید. دو دیتابیس اصلی که محبوب MYSQL و MSSQL می باشد. همچنین نسخه دیتابیس پشتیبانی شده مهم می باشد و حتما می بایست از سرور خود و همچنین طراح سوال نمایید. همچنین تعداد دیتابیس های قابل ساخت نیز مسئله مهمی است.

موقعیت جغرافیایی سرور

موقعیت جغرافیایی سرور را سوال نمایید. هر چه موقعیت بازدید کننده وب سایت به سرور وب سایت نزدیکتر باشد سرور پینگ تایم کمتر و در نتیجه سرعت بالاتری خواهد داشت و بنابراین در صورتی که کاربران شما داخل کشور می باشند بهتر است سرور داخل ایران را تهیه نمایید. البته مشکلی که معمولا سرورهای داخلی دارند قطعی بیشتر نسبت به سرورهای اروپایی و آمریکایی دارند و می توانید با مشورت برنامه نویس وب سایت خود سرورهای اروپایی تهیه نمایید زیرا سرعت این سرورها نیز قابل قبول می باشد و اختلاف چندانی با سرورهای داخلی ندارند.

نوع هارد سرور

هارد سرور سوالی که که معمولا پرسیده نمی شود و در سرعت وب سایت شما تاثیر بسزایی دارند. امروزه هاردهای نوع SSDs  آمده که سرعت بهتری به نسبت هاردهای قبلی دارند و بنابراین بهتر است هارد هاست شما از این نوع باشد.

پهنای باند ماهیانه سرور

هر چه میزان بازدید کنندگان بیشتری داشته باشید پهنای باند بیشتر مصرف خواهید نمود و پهنای باند ماهیانه بیشتر به معنای توانایی پشتیبانی از تعداد بازدید کنندگان بیشتر می باشد و پهنای باند سرورها موردی است که می توانید بین سرورهای مختلف با یکدیگر مقایسه نمایید.

پشتیبانی

حتما از طریق های پشتیبانی هاست و روش های آن سوال نمایید و حتی در صورت لزوم آن را چک نمایید. خیلی از شرکت ها ادعای پشتیبانی 24 ساعته دارند در صورتی که در همان زمان های معمولی نیز وب سایت را پشتیبان نمی نمایند.

ایمیل

تعداد ایمیل های قابل ساخت در هاستینگ و انواع وب میل پشتیبانی شده نیز مسئله مهمی است که می بایست به آن توجه گردد.

پشتیبان گیری

تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت بسیار مهم می باشد و در صورتی که برای وب سایت مشکلی پیش بیاید می توانید نسخه پشتیبان وب سایت خود را بر روی نسخه دارای مشکل بارگذاری نمایید. تعداد نسخه های پشتیبان و زمان های آن را نیز سوال نمایید.

هزینه ثبت دامنه

هزینه ثبت دامنه به هزینه های هاست شما اضافه می کردد بنابراین در در قیمت کلی هاستینگ تاثیر گذار خواهد بود.

قبل از خرید هاست مورد نظر خود حتما پیش نیازهای هاست و امکانات مورد نیاز طراح را سوال نمایید تا هاست مناسبی برای وب سایت خود تهیه نمایید.

سورس و منبع:

 چه سوالاتی می بایست از هاستینگ پرسیده شود

http://sitedar.com/en/ 

 



:: برچسب‌ها: هاست , خرید هاست , هاستینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 آذر 1394 | نظرات ()