نوشته شده توسط : طراحی سایت

بخش مقالات وب سایت یکی از مهترین قسمت های وب سایت می باشد که کمتر به آن توجه می گردد و از آن می توان ترافیک قابل توجهی برای وب سایت بدست آورد. در بخش مقالات وب سایت شما می بایست مقالات در زمینه شغلی خود داشته باشید و در این مقالات سعی نمایید مشکلات و سوالات مشتریان خود را برطرف نمایید. در هر یک از مقالات خود می بایست مطلب خاصی را مد نظر قرار داده و به آن بپردازید و هر چه بیشتر و جامع تر مطلب مورد نظر را پوشش دهید صفحه رنک بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت. در بخش زیر برخی استراتژی های داشتن بخش مقالات پربازدید را برای شما بیان می نمایم.

 

قوانین عمومی

 

  • شروع به راه اندازی بخش مقالات خود نمایید مگر آنکه در صورتی که بتوانید ارسال مقاله در وب سایت را یک و یا دو بار در هفته و آن هم به مدت یکسال انجام دهید.
  • نوشتن مقاله کافی نیست بلکه می بایست بک لینک مقالات خود را نیز در سایت های دیگر قرار دهید تا رنک بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد و زحمات شما بی فایده نباشد.
  • هر مقاله ای می بایست کاربر را تشویق به انجام کاری نمایید به عنوان مثال می توانید لینک فرم سفارش و یا عضویت در خبرنامه وب سایت را در بخش پایین مقاله قرار دهید.
  • در نوشتن مقالات خود به تقویم توجه نمایید و رویدادهای آینده را در نظر بگیرید و سعی نمایید در مقالات موضوعات روز مرتبط و همچنین غیر مرتبط رشته خود را در نظر بگیرید.
  • نویسندگان مقاله در شبکه اجتماعی گوگل پلاس ثبت نام نمایند و نویسنده هر مقاله در موتور جستجوی گوگل مشخص باشد تا رنک مولف در نظر گرفته شود. قبل از این گوگل تصویر و نام نویسنده در نتایج جستجو نمایش می داد اما امروزه آن را حذف نموده است. برای مرتبط نمودن مقاله در سایت به حساب کاربری گوگل پلاس خود این مقاله را مطالعه نمایید.

قوانینی برای انتخاب موضوع

  • مقاله را خود ایجاد نمایید و سعی نمایید حتی المکان نمونه مقاله شما در وب نباشد
  • هر مقاله راجع به یک موضوع باشد و در نوشتن مقاله قوانین سئو را در نظر بگیرید.
  • مقاله می بایست کاربری باشد و در مقالات خود می بایست نیازها و سوالات مشتریان خود را رفع نمایید.
  • سعی نمایید در مقالات خود منابعی که مقاله شما را موثق تر نمایید معرفی نمایید تا مقاله برای کاربر سودمند تر باشد.
  • طراحی صفحه مقاله می بایست مناسب باشد و کاربر براحتی می بایست بتواند مقاله را مطالعه نماید.

نکته های پیشرفته

  • نسخه پی دی اف pdf مقاله خود را جهت دانلود قرار دهید
  • مقاله خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و برای مقالات خود هش تگ در نظر بگیرید.
  • در مقالات خود بخش نظرات و رتبه دهی قرار دهید تا کاربران بتوانند آزادانه نظرات خود را اعلام نمایند و همچنین به مقاله رتبه دهند. برای رویت توصیه هایی جهت ایجاد مناسب بخش نظرات مقالات وب سایت کلیک نمایید.
  • در بخش زیرین مقالات خود کلیدهای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را قرار دهید تا زمانی که کاربر تمایل داشته بتوانید مقاله را به راحتی در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارد.
  • در نوشتن مقاله تگ h1 را برای عنوان مقاله و تگ های h2 و h3 را برای زیر عنوان های مقاله در نظر بگیرید و مقاله را به درستی بخش بندی نمایید.
  • در مقالات خود حتی الامکان سعی نماید از تصاویر نیز استفاده نمایید و آلت تصویر را قرار دهید.
  • در صورت لزوم مقالات خود را دسته بندی نمایید و در بالای صفحه مقاله به آدرسی که کاربر هم اکنون در آن قرار دارد اشاره نمایید.

سورس:

ترافیک بیشتری از مقالات وب سایت خود بدست آوریم



:: برچسب‌ها: مقالات وب سایت , وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 677
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

 

طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت داینایک به نوعی طراحی وب می گویند که کارفرما قادر خواهد بود پس از پایان پروژه و راه اندازی وب سایت مطالب وب سایت را بروز رسانی نمایید. برای انجام به روز رسانی های وب سایت مالک وب سایت می بایست آموزش کنترل پانل وب سایت را نزد طراحی وب سایت ببیند تا بتواند مطالب وب سایت را مدیریت نمایید. این نوع طراحی کارفرما را قادر می سازد تا در صورتی که وب سایت نیاز به تغییرات خاصی داشته بتواند به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به طراح مطالب وب سایت خود را مدیریت نماید. میزان دسترسی برای اعمال تغییرات در وب سایت معمولا شامل منوها، مطالب صفحات و تصاویر می باشد و معمولا کارفرما دسترسی برای تغییر قالب و گرافیک کلی وب سایت را نخواهد داشت. امروزه اکثر طراحان وب سایت ها را به صورت داینامیک طراحی می نمایند زیرا مدیریت و اعمال تغییرات را حتی برای توسعه دهندگان وب ساده می سازد.

 

طراحی سایت داینامیک به وسیله سیستم های مدیریت محتوا انجام می گردد که به جای آنکه تک تک صفحات به صورت جداگانه و در فرمت اچ تی ام ال طراحی گردد معمولا یک قالب برای سیستم مدیریت محتوا طراحی گردیده و مطالب و صفحات وب سایت از کنترل پانل سیستم مدیریت محتوا مدیریت می گردد. دو نوع سیستم مدیریت محتوا داریم که در زیر به معرفی این دو نوع می پردازیم:

  • سیستم های مدیریت محتوای رایگان: امروزه سیستم های مدیریت محتوای رایگان بسیاری وجود دارند که از طریق آنها به راحتی می توانید وب سایت خود را راه اندازی نمایید. محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا امروزه جوملا، وردپرس و دروپال می باشند که امکانات بسیاری دارند و به مدیر وب سایت این قابلیت را می دهند تا کلیه بخش های وب سایت را به طور کامل مدیریت نمایند.
  • سیستم های مدیریت محتوای نوشته شده توسط شرکت ها: برخی از شرکت های طراحی نیز سیستم مدیریت محتوای اختصاصی خود را دارند که توسط آنها وب سایت ها را راه اندازی می نمایند. معمولا امکانات این سیستم های مدیریت محتوا از نوع رایگان آن بسیار کمتر می باشد.

مزیت های طراحی سایت داینامیک نسبت به استاتیک

طراحی سایت استاتیک امروزه به طور کلی منسوخ شده و فقط در شرایط خاصی به مانند سایت های تمام فلش انجام می گردد که دلیل عدم راه اندازی سایت امروزه به دلایل زیر می باشد:

  • وب سایت داینامیک این قابلیت را به کارفرما می دهد تا بدون نیاز به طراح مطالب وب سایت را مدیریت نماید در حالی که وب سایت استاتیک چنین قابلیتی را ندارد و همیشه مالک وب سایت را وابسته به طراح می نماید
  • اعمال تغییرات در سایت های داینامیک بسیار راحتر می باشد و برای تغییر در سایت کافی است کد مربوط به آن بخش عوض شود. به عنوان مثال در صورتی که لازم باشد قالب وب سایت خود را تغییر دهید در وب سایت دینایک کافی است قالب کلی وب سایت را عوض نمایید حال آنکه در وب سایت استاتیک برای تغییر قالب می بایست تمامی صفحات وب سایت تغییر یابد که این مورد عملیات تغییر را بسیار مشکل می نماید.
  • در طراحی سایت داینامیک در صورتی که قصد تصحیح و یا ویرایش بخش خاصی را داشته باشید که در تمامی صفحه ها تکرار می شود کافی است بخش مورد نظر را در یک قسمت از سایت تغییر دهید حال آنکه در وب سایت استاتیک می بایست بخش مورد نظر در تمامی صفحات وب سایت ویرایش گردد. به عنوان مثال در صورتی که قصد داشته باشید یک منو به منوهای وب سایت اضافه نمایید در نوع استاتیک می بایست در تک تک صفحه ها منوی مورد نظر را اضافه نمایید در صورتی که در روش دینامیک کافی است وارد کنترل پانل سیستم مدیریت محتوا شده و منوی جدید اضافه نمایید.
  • به توجه به وجود سیستم های مدیریت محتوای رایگان امروزه هزینه های مربوط به طراحی سایت دینایک به نسبت استاتیک پایین تر آمده و می توان عملیات های زمان بر و هزینه بردار در ساخت سایت را به مانند درج اطلاعات وب سایت به عهده کارفرما گذاشت تا بدین وسیله هزینه های تمام شده پروژه پایین بیاید.

نتیجه گیری

به هیچ وجه وب سایت خود را به صورت استاتیک طراحی ننمایید زیرا در آینده و در جهت توسعه وب سایت خود با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد و می توانید برای داشتن بیشترین امکانات با پایین ترین هزینه ممکن از سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر جوملا و وردپرس استفاده نمایید. این سیستم های مدیریت همچنین قالب ها و امکانات جانبی فراوانی دارند و این امکان را به شما می دهند که حتی وب سایت خود را به صورت رایگان طراحی نمایید و برای راه اندازی وب سایت خود فقط هزینه مربوط به ثبت دامنه و اختصاص هاستینگ را پرداخت نمایید. جهت هر گونه مشاوره در زمینه راه اندازی سایت های اینترنتی با کارشناسان دارکوب تماس حاصل فرمایید.

 

سورس:

طراحی سایت داینامیک و مزایای آن نسبت به استاتیک



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت داینامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

اکثر سئو کاران عزیز با مشکل عناوین تکراری در سایت آشنا هستند که گوگل بر روی رفع آن در سایت تاکید فراوانی می نماید و به این صورت می باشد که عنوان تمامی صفحات سایت می بایست یکتا باشد و هیچ دو صفحه نباید عناوین یکسان داشته باشند. وجود این مشکل در سایت منجر به کاهش رنک سایت در موتورهای جستجو می گردد.

جوملا به صورت پیش فرض در صفحه بندی خود مشکل سئوی بزرگی دارد به این صورت که زمانی که تعداد مقالات به حدی می رسد که نیاز به صفحه بندی وجود دارد، عنوان تمامی صفحات صفحه بندی شده بلاگ یکی می باشد که تاثیر بسیار بدی در سئوی وب سایت خواهد داشت. برای رفع این مشکل پلاگینی طراحی نموده ام که عنوان را برای هر یک از صفحات عوض می نمایید و روش کار آن به این صورت می باشد که در عنوان صفحه ذکر می نمایید از مورد چندم به بعد در این صفحه نمایش داده می شود.

در صورتی که در سایت جوملای خود از بلاگ و یا نمایش جدولی استفاده می نمایید که در آنها مطالب صفحه بندی می شوند حتما این پلاگین را نصب نموده و فعال نمایید. البته این پلاگین برای جوملا 3 به بالا طراحی گردیده و در صورتی که قصد استفاده از این پلاگین را دارید به شما توصیه می نمایم حتما نسخه جوملای خود را به 3 به بالا ارتقاء دهید.

این پلاگین در سایت رسمی جوملا تایید شده و می توانید صفحه آن را در سایت رسمی اکستنشن های جوملا در لینک زیر مشاهده نمایید.

http://extensions.joomla.org/extensions/site-management/seo-a-metadata/title-management/27673

آدرس صفحه توسعه این پلاگین در سایت رسمی دارکوب که در این بخش کلیه بروز رسانی ها و نسخه های مختلف جهت دانلود قرار داده می شود و کاربران می توانند در صورتی که خطایی در اسکریپت یافتند آن را به تیم طراحی دارکوب اطلاع دهند:

http://joomlaseopagination.joomir.com

برای اطلاع از به روز رسانی های جدید این پلاگین جوملا صفحه گوگل پلاس من با نام Ahmad Balavipour را به لیست دوستان خود اضافه نمایید.

سورس:

رفع مشکل عنوان های تکراری در صفحه بندی بلاگ



:: برچسب‌ها: جوملا , سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1395 | نظرات ()